Schemat Orgarnizacyjny z dnia 16 sierpień 2021
Zarządzenie Nr 333/2021
Wójta Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 16 sierpnia 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz.1372 ) zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 315/2021 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński, z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński, zwanym dalej „Regulaminem”, wprowadza się następujące zmiany:
1/ W rozdziale II, w § 7 skreśla się punkt 6.
2/ W rozdziale V;
a) w § 19 dodaje się punkt 5 i 6 w brzmieniu:
„5. Stanowisko ds. kultury, promocji i sportu (IZP**);
6. Pracownicy wchodzący w skład zespołów projektowych – liczba etatów
w zależności od potrzeb (IZP**).”
b) w § 20 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Zadania z zakresu kultury, promocji i sportu:
1) propagowanie i nadzorowanie imprez kulturalno - rozrywkowych o charakterze masowym;
2) tworzenie i upowszechnianie kultury, edukacja kulturalna i wychowanie poprzez sztukę.
3) tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego;
4) udostępnianie, tworzenie, gromadzenie, dokumentowanie i ochrona dóbr kultury oraz włączenie ich do społecznego obiegu;
5) inspirowanie jednostek i grup społecznych do czynnego i twórczego udziału w życiu kulturalnym;
6) kultywowanie tradycji i folkloru;
7) sprawowanie nadzoru nad opracowywaniem i realizacją planów upowszechniania kultury
z uwzględnieniem działania innych organizacji społecznych, kulturalnych i gospodarczych;
8) realizacja mecenatu samorządowego oraz poszukiwanie sponsorów dla tworzenia warunków do rozwoju i prezentacji osiągnięć twórczych;
9) współpraca z instytucjami kultury i placówkami oświatowymi w organizowaniu czasu wolnego dzieci, młodzieży i dorosłych;
10) upowszechnianie scenicznych programów artystycznych;
11) współpraca z organizatorami wystaw okolicznościowych i różnorodnych konkursów;
12) promowanie uzdolnionej młodzieży;
13) organizowanie imprez środowiskowych i rekreacyjnych;
14) prowadzenie spraw związanych z kreowaniem wizerunku Gminy i jej promocją na zewnątrz;
15)współpraca partnerska międzygminna, regionalna i międzynarodowa w tym, nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi;
16) bieżąca współpraca z mediami w zakresie działalności Gminy;
17) stała współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi;.
18) przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących gminę, tj. informatorów i innych materiałów reklamowo – promocyjnych;
19) organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących gminę (festyny, wystawy, konferencje, seminaria, święta państwowe);
20) współpraca z organizatorami imprez sportowych i kulturalnych odbywających się na terenie gminy w zakresie ich koordynowania, organizacji i promowania na zewnątrz.
21) realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i turystyki w tym; sprawowanie nadzoru nad terenami rekreacyjnymi, obiektami i urządzeniami sportowymi;
22) wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki i agroturystyki w Gminie;
23) opracowywanie projektów strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie;
24) współdziałanie z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w zakresie organizowania imprez i uroczystości lokalnych o charakterze promocyjnym;
25) prowadzenie strony internetowej Gminy;
26) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a w szczególności organizowanie działalności w sferze zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach i w formach określonych w ustawie;
27) koordynacja działań związanych ze sprawozdawczością, promocją i trwałością zadań współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych;
28) przekazywanie informacji o dostępnych dla Gminy środkach pomocowych do poszczególnych komórek Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy;
29) informowanie organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz innych podmiotów o możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na prowadzenie działalności oraz o organizowanych szkoleniach i seminariach dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych;
30) umieszczanie informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy, dotyczących zrealizowanych, realizowanych i planowanych do realizacji zadań gminy współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych;
32) prowadzenie ewidencji pozyskanych środków zewnętrznych;
33) współpraca ze szkołami, bibliotekami i gminnymi instytucjami kultury, w zakresie promocji, kultury i sportu;
34) prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury;
35) prowadzenie ewidencji gospodarstw agroturystycznych i pól biwakowych oraz innych obiektów hotelarskich nie będących hotelem, motelem lub pensjonatem;
36) wykonywanie innych zadań z zakresu ustawy o usługach hotelarskich […], w tym: kontrolowanie obiektów hotelarskich nie będących hotelem, motelem, pensjonatem itp.;
37) sprawowanie nadzoru nad administrowaniem świetlic wiejskich przez instytucję kultury
w zakresie prowadzenia dokumentacji wynajmu tych obiektów i ich rozliczania.
38) wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub Zastępcy Wójta.”
c) skreśla się § 27 i § 28.
2. Schemat organizacyjny z wykazem stanowisk pracy w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński, o którym mowa w § 9 Regulaminu, określa załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.