Wersja obowiązująca z dnia

Schemat Orgarnizacyjny z dnia 16 sierpień 2021

Zarządzenie Nr 333/2021

Wójta Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 16 sierpnia 2021 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński.

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym                 (t.j. Dz. U.  z 2021 r. poz.1372 )  zarządzam, co następuje:

 

                 § 1. 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 315/2021 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński, z dnia  30 czerwca 2021 r.  w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński,  zwanym dalej „Regulaminem”, wprowadza się następujące zmiany:

                 1/ W rozdziale II, w § 7 skreśla się punkt 6.

                 2/ W rozdziale V;

                        a)  w § 19 dodaje się punkt 5 i 6 w brzmieniu:

                                    „5. Stanowisko ds. kultury, promocji i sportu (IZP**);

     6. Pracownicy wchodzący w skład zespołów projektowych –  liczba etatów
      w zależności od potrzeb (IZP**).

                               b) w § 20 dodaje się  ust. 3 w brzmieniu:

„3. Zadania z zakresu kultury, promocji i sportu:

1) propagowanie i nadzorowanie imprez kulturalno - rozrywkowych o charakterze masowym;

2) tworzenie i upowszechnianie kultury, edukacja kulturalna i wychowanie poprzez sztukę.

3) tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego;

4) udostępnianie, tworzenie, gromadzenie, dokumentowanie i ochrona dóbr kultury oraz włączenie ich do społecznego obiegu;

5) inspirowanie jednostek i grup społecznych do czynnego i twórczego udziału w życiu kulturalnym;

6) kultywowanie tradycji i folkloru;

7) sprawowanie nadzoru nad opracowywaniem i realizacją planów upowszechniania kultury
z uwzględnieniem działania innych organizacji społecznych, kulturalnych i gospodarczych;

8) realizacja mecenatu samorządowego oraz poszukiwanie sponsorów dla tworzenia warunków do rozwoju i prezentacji osiągnięć twórczych;

9) współpraca z instytucjami kultury i placówkami oświatowymi w organizowaniu czasu wolnego dzieci, młodzieży i dorosłych;

10) upowszechnianie scenicznych programów artystycznych;

11) współpraca z organizatorami wystaw okolicznościowych i różnorodnych konkursów;

12) promowanie uzdolnionej młodzieży;

13) organizowanie imprez środowiskowych i rekreacyjnych;

14) prowadzenie spraw związanych z kreowaniem wizerunku Gminy i jej promocją na zewnątrz;

15)współpraca partnerska międzygminna, regionalna i międzynarodowa w tym, nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi;

16) bieżąca współpraca z mediami w zakresie działalności Gminy;

17) stała współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi;.

18) przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących gminę, tj. informatorów i  innych materiałów reklamowopromocyjnych;

19) organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących gminę (festyny, wystawy, konferencje, seminaria, święta państwowe);

20) współpraca z organizatorami imprez sportowych i kulturalnych odbywających się na terenie gminy w zakresie ich koordynowania, organizacji i promowania na zewnątrz.

21) realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i turystyki w tym; sprawowanie nadzoru nad terenami rekreacyjnymi, obiektami  i urządzeniami sportowymi;

22) wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki i agroturystyki w Gminie;

23) opracowywanie projektów strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie;

24) współdziałanie z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w zakresie organizowania imprez i uroczystości lokalnych o charakterze promocyjnym;

25) prowadzenie strony internetowej Gminy;

26) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a w szczególności organizowanie działalności w sferze zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach i w formach określonych w ustawie;

27) koordynacja działań związanych ze sprawozdawczością, promocją i trwałością zadań współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych;

28) przekazywanie informacji o dostępnych dla Gminy środkach pomocowych do poszczególnych komórek Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy;

29) informowanie organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz innych podmiotów o możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na prowadzenie działalności oraz o organizowanych szkoleniach i seminariach dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych;

30) umieszczanie informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy, dotyczących zrealizowanych, realizowanych i planowanych do realizacji zadań gminy współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych;

32) prowadzenie ewidencji pozyskanych środków zewnętrznych;

33) współpraca ze szkołami, bibliotekami i gminnymi instytucjami kultury, w zakresie promocji, kultury i sportu;

34) prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury;

35) prowadzenie ewidencji gospodarstw agroturystycznych i pól biwakowych oraz innych obiektów hotelarskich nie będących hotelem, motelem lub pensjonatem;

36) wykonywanie innych zadań z zakresu ustawy o usługach hotelarskich […], w tym: kontrolowanie obiektów hotelarskich nie będących hotelem, motelem, pensjonatem itp.;

37) sprawowanie nadzoru nad administrowaniem świetlic wiejskich przez instytucję kultury
w zakresie prowadzenia dokumentacji wynajmu tych obiektów i ich rozliczania.

38) wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub Zastępcy Wójta.

c)  skreśla się § 27 i § 28.

 

2. Schemat organizacyjny z wykazem stanowisk pracy w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński, o którym mowa w § 9 Regulaminu, określa załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

 

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki