Wersja obowiązująca z dnia

Regulamin Orgarnizacyjny z dnia 31 lipca 2023 r.

Zarządzenie Nr 613/2023

Wójta Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 31 lipca 2023 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński.

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym    (t.j. Dz. U.  z 2023 r. poz. 40 ze zm.)  zarządzam, co następuje:

 

            § 1. 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 315/2021 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński, z dnia  30 czerwca 2021 r.  w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński,  zwanym dalej „Regulaminem”, wprowadza się następujące zmiany:

                 1/ W rozdziale II w § 7 dodaje się punkt 6 w brzmieniu:

                        „6. Referat Kultury, Promocji, Sportu i Spraw Społecznych (KPS)”.

                 2/ W rozdziale V:

                        a) w § 19 skreśla się punkt 5 i 6;

                               b) w § 20 skreśla się ust. 3;

                        c) § 23 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 23

Referat Gospodarki Komunalnej i Budownictwa tworzą następujące stanowiska pracy:

        1. Kierownik referatu (GKB).
        2. Stanowisko ds. administracyjno-budowlanych  (GKB**).
        3. Stanowisko ds. administracyjno-komunalnych  (GKB**).
        4. Stanowisko ds. remontowo-budowlanych (GKB**).
        5. Stanowiska obsługi (konserwator, palacz c.o., robotnik gospodarczy, pracownicy robót publicznych lub interwencyjnych).

**- stosować inicjały w kolejności od nazwiska i imienia pracownika.

 

                        d) w § 24 dodaje się pkt 13a  i 28a w brzmieniu:

1/ „13a. Realizacja zadań z zakresu oświetlenia ulicznego i zaopatrzenia gminy i jej jednostek organizacyjnych w energię elektryczną.

2/ „28a. Udostępnianie informacji publicznej w sposób określony w ustawie o dostępie do informacji publicznej i sprawowanie nadzoru nad terminowym udostępnianiem tej informacji przez wszystkich pracowników Urzędu.

                        e) w § 25 w pkt 3 lit.e skreśla się wyraz „gospodarczy” ;

 

  f)  dodaje się § 27 w brzmieniu:

„§ 27

Referat Kultury, Promocji, Sportu i Spraw Społecznych tworzą następujące stanowiska pracy:

 1. Kierownik referatu (KPS).

 2. Stanowisko ds. kultury i promocji (KPS**).

 3. Stanowisko ds. komunikacji społecznej (KPS**).

 4. Stanowiska pracy pracowników wchodzących w skład Zespołów Projektowych
– liczba etatów w zależności od potrzeb (KPS-ZP**)

**- stosować inicjały w kolejności od nazwiska i imienia pracownika.

  g) dodaje się § 28 w brzmieniu:

„§ 28

Do  zadań Referatu Kultury, Promocji, Sportu i Spraw Społecznych należy:

  1. Propagowanie i nadzorowanie imprez kulturalno - rozrywkowych o charakterze masowym;
  2. Organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących gminę (festyny, wystawy, konferencje, seminaria, święta państwowe).
  3. Upowszechnianie kultury, edukacja kulturalna i wychowanie poprzez sztukę.
  4. Tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego;

5. Inspirowanie jednostek i grup społecznych do czynnego i twórczego udziału w życiu kulturalnym;

6. Kultywowanie tradycji i folkloru;

7. Sprawowanie nadzoru nad opracowywaniem i realizacją planów upowszechniania kultury
z uwzględnieniem działania innych organizacji społecznych, kulturalnych i gospodarczych;

8. Realizacja mecenatu samorządowego oraz poszukiwanie sponsorów dla tworzenia warunków do rozwoju i prezentacji osiągnięć twórczych;

9. Współpraca z instytucjami kultury i placówkami oświatowymi w organizowaniu czasu wolnego dzieci, młodzieży i dorosłych;

10. Upowszechnianie scenicznych programów artystycznych;

11. Współpraca z organizatorami wystaw okolicznościowych i różnorodnych konkursów;

12. Promowanie uzdolnionej młodzieży;

13. Organizowanie imprez środowiskowych i rekreacyjnych;

14. Podejmowanie działań w zakresie promocji gminy.

15. Obsługa konferencji prasowych z udziałem kierownictwa gminy.

16. Współpraca z mediami w zakresie kultury, promocji i sportu.

17. Sporządzanie dokumentacji fotograficznej z wydarzeń gminnych.

18.Zamawianie gminnych materiałów promocyjnych.

19. Współpraca partnerska międzygminna, regionalna i międzynarodowa w tym, nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi;

20. Prowadzenie spraw związanych z wymianą międzynarodową dzieci i młodzieży.

21. Wykonywanie zadań związanych z obsługą delegacji krajowych i zagranicznych, koordynowanie działań związanych ze współpracą z zagranicą.

22. Inicjowanie wspólnych przedsięwzięć kulturalnych i sportowych w ramach zawartych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi.

23. Stała współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi;.

24. Przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących gminę, tj. informatorów i  innych materiałów reklamowopromocyjnych;

5. Gromadzenie materiałów niezbędnych do przygotowania Biuletynu Informacyjnego Gminy Lidzbark Warmiński w danym roku.

26. Współpraca z organizatorami imprez sportowych i kulturalnych odbywających się na terenie gminy w zakresie ich koordynowania, organizacji i promowania na zewnątrz.

27. Realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i turystyki w tym; sprawowanie nadzoru nad terenami rekreacyjnymi, obiektami  i urządzeniami sportowymi;

28. Wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki i agroturystyki w Gminie;

29. Opracowywanie projektów strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie;

30. Współdziałanie z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w zakresie organizowania imprez i uroczystości lokalnych o charakterze promocyjnym;

31. Realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a w szczególności organizowanie działalności w sferze zadań publicznych we współpracy   z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach i w formach określonych w ustawie;

32. Koordynacja działań związanych ze sprawozdawczością, promocją i trwałością zadań współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych;

33. Przekazywanie informacji o dostępnych dla Gminy środkach pomocowych do poszczególnych komórek Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy;

34. Informowanie organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz innych podmiotów    o możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na prowadzenie działalności oraz    o organizowanych szkoleniach i seminariach dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych;

35. Umieszczanie informacji na stronie internetowej Gminy, dotyczących zrealizowanych, realizowanych i planowanych do realizacji zadań gminy;

36. Prowadzenie ewidencji pozyskanych środków zewnętrznych;

37. Prowadzenie i bieżąca aktualizacja strony internetowej gminy oraz oficjalnego profilu gminy w serwisie www.facebook oraz www.yutube.com we współpracy z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy  i jednostkami organizacyjnymi gminy.

38. Bieżący przegląd prasy oraz gromadzenie informacji o zamieszczonych w prasie materiałach dotyczących gminy w tym; współpraca z mediami.

39. Informowanie mieszkańców za pomocą środków masowego przekazu o pracy Rady Gminy, Wójta i Urzędu Gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych.

40. Organizowanie imprez sportowych i kulturalnych oraz sprawowanie nadzoru nad organizacją imprez objętych patronatem Wójta.

41. Propagowanie kultury fizycznej i współpraca z placówkami szkolnymi, klubami sportowymi i stowarzyszeniami w zakresie kultury fizycznej.

42. Opracowanie i przedstawianie Rocznego Kalendarza  Imprez na podstawie informacji przekazanych przez Gminne Centrum Kultury, Bibliotekę Publiczną oraz stowarzyszenia działające  w gminie, z podaniem planowanego terminu imprezy i źródeł finansowania.

43. Organizowanie obchodów świąt, rocznic a także, innych uroczystości lokalnych   o charakterze patriotycznym oraz udział w imprezach obcych organizowanych na terenie gminy, do których pracownicy zostali wyznaczeni.

44. Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem tytułu honorowego obywatela Gminy Lidzbark Warmiński oraz nadawania okolicznościowych odznaczeń gminy.

45. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych i imprez masowych.

46. Współpraca ze szkołami, bibliotekami i gminnymi instytucjami kultury, w zakresie promocji, kultury i sportu;

47. Prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury;

48. Prowadzenie ewidencji gospodarstw agroturystycznych i pól biwakowych oraz innych obiektów hotelarskich nie będących hotelem, motelem lub pensjonatem;

49. Wykonywanie innych zadań z zakresu ustawy o usługach hotelarskich […], w tym: kontrolowanie obiektów hotelarskich nie będących hotelem, motelem, pensjonatem itp.;

50. Realizacja zadań z zakresu rozwoju turystyki lokalnej.

51. Sprawowanie nadzoru nad administrowaniem świetlic wiejskich przez instytucję kultury
w zakresie prowadzenia dokumentacji wynajmu tych obiektów i ich rozliczania.

52. Wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub Zastępcy Wójta.

 

 

h) w § 29 w pkt 1 skreśla się wyrazyi społecznych” .

 

2. Schemat organizacyjny z wykazem stanowisk pracy w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński, o którym mowa w § 9 Regulaminu, określa załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

 

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.