Regulamin Orgarnizacyjny z dnia 31 lipca 2023 r.
Zarządzenie Nr 613/2023
Wójta Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 31 lipca 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 315/2021 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński, z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński, zwanym dalej „Regulaminem”, wprowadza się następujące zmiany:
1/ W rozdziale II w § 7 dodaje się punkt 6 w brzmieniu:
„6. Referat Kultury, Promocji, Sportu i Spraw Społecznych (KPS)”.
2/ W rozdziale V:
a) w § 19 skreśla się punkt 5 i 6;
b) w § 20 skreśla się ust. 3;
c) § 23 otrzymuje następujące brzmienie:
„§ 23
Referat Gospodarki Komunalnej i Budownictwa tworzą następujące stanowiska pracy:
-
-
-
- Kierownik referatu (GKB).
- Stanowisko ds. administracyjno-budowlanych (GKB**).
- Stanowisko ds. administracyjno-komunalnych (GKB**).
- Stanowisko ds. remontowo-budowlanych (GKB**).
- Stanowiska obsługi (konserwator, palacz c.o., robotnik
gospodarczy, pracownicy robót publicznych lub interwencyjnych).
-
-
**- stosować inicjały w kolejności od nazwiska i imienia pracownika.”
d) w § 24 dodaje się pkt 13a i 28a w brzmieniu:
1/ „13a. Realizacja zadań z zakresu oświetlenia ulicznego i zaopatrzenia gminy i jej jednostek organizacyjnych w energię elektryczną.”
2/ „28a. Udostępnianie informacji publicznej w sposób określony w ustawie o dostępie do informacji publicznej i sprawowanie nadzoru nad terminowym udostępnianiem tej informacji przez wszystkich pracowników Urzędu.”
e) w § 25 w pkt 3 lit.e skreśla się wyraz „gospodarczy” ;
f) dodaje się § 27 w brzmieniu:
„§ 27
Referat Kultury, Promocji, Sportu i Spraw Społecznych tworzą następujące stanowiska pracy:
1. Kierownik referatu (KPS).
2. Stanowisko ds. kultury i promocji (KPS**).
3. Stanowisko ds. komunikacji społecznej (KPS**).
4. Stanowiska pracy pracowników wchodzących w skład Zespołów Projektowych
– liczba etatów w zależności od potrzeb (KPS-ZP**)
**- stosować inicjały w kolejności od nazwiska i imienia pracownika.”
g) dodaje się § 28 w brzmieniu:
„§ 28
Do zadań Referatu Kultury, Promocji, Sportu i Spraw Społecznych należy:
- Propagowanie i nadzorowanie imprez kulturalno - rozrywkowych o charakterze masowym;
- Organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących gminę (festyny, wystawy, konferencje, seminaria, święta państwowe).
- Upowszechnianie kultury, edukacja kulturalna i wychowanie poprzez sztukę.
- Tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego;
5. Inspirowanie jednostek i grup społecznych do czynnego i twórczego udziału w życiu kulturalnym;
6. Kultywowanie tradycji i folkloru;
7. Sprawowanie nadzoru nad opracowywaniem i realizacją planów upowszechniania kultury
z uwzględnieniem działania innych organizacji społecznych, kulturalnych i gospodarczych;
8. Realizacja mecenatu samorządowego oraz poszukiwanie sponsorów dla tworzenia warunków do rozwoju i prezentacji osiągnięć twórczych;
9. Współpraca z instytucjami kultury i placówkami oświatowymi w organizowaniu czasu wolnego dzieci, młodzieży i dorosłych;
10. Upowszechnianie scenicznych programów artystycznych;
11. Współpraca z organizatorami wystaw okolicznościowych i różnorodnych konkursów;
12. Promowanie uzdolnionej młodzieży;
13. Organizowanie imprez środowiskowych i rekreacyjnych;
14. Podejmowanie działań w zakresie promocji gminy.
15. Obsługa konferencji prasowych z udziałem kierownictwa gminy.
16. Współpraca z mediami w zakresie kultury, promocji i sportu.
17. Sporządzanie dokumentacji fotograficznej z wydarzeń gminnych.
18.Zamawianie gminnych materiałów promocyjnych.
19. Współpraca partnerska międzygminna, regionalna i międzynarodowa w tym, nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi;
20. Prowadzenie spraw związanych z wymianą międzynarodową dzieci i młodzieży.
21. Wykonywanie zadań związanych z obsługą delegacji krajowych i zagranicznych, koordynowanie działań związanych ze współpracą z zagranicą.
22. Inicjowanie wspólnych przedsięwzięć kulturalnych i sportowych w ramach zawartych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi.
23. Stała współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi;.
24. Przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących gminę, tj. informatorów i innych materiałów reklamowo – promocyjnych;
5. Gromadzenie materiałów niezbędnych do przygotowania Biuletynu Informacyjnego Gminy Lidzbark Warmiński w danym roku.
26. Współpraca z organizatorami imprez sportowych i kulturalnych odbywających się na terenie gminy w zakresie ich koordynowania, organizacji i promowania na zewnątrz.
27. Realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i turystyki w tym; sprawowanie nadzoru nad terenami rekreacyjnymi, obiektami i urządzeniami sportowymi;
28. Wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki i agroturystyki w Gminie;
29. Opracowywanie projektów strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie;
30. Współdziałanie z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w zakresie organizowania imprez i uroczystości lokalnych o charakterze promocyjnym;
31. Realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a w szczególności organizowanie działalności w sferze zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach i w formach określonych w ustawie;
32. Koordynacja działań związanych ze sprawozdawczością, promocją i trwałością zadań współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych;
33. Przekazywanie informacji o dostępnych dla Gminy środkach pomocowych do poszczególnych komórek Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy;
34. Informowanie organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz innych podmiotów o możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na prowadzenie działalności oraz o organizowanych szkoleniach i seminariach dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych;
35. Umieszczanie informacji na stronie internetowej Gminy, dotyczących zrealizowanych, realizowanych i planowanych do realizacji zadań gminy;
36. Prowadzenie ewidencji pozyskanych środków zewnętrznych;
37. Prowadzenie i bieżąca aktualizacja strony internetowej gminy oraz oficjalnego profilu gminy w serwisie www.facebook oraz www.yutube.com we współpracy z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy i jednostkami organizacyjnymi gminy.
38. Bieżący przegląd prasy oraz gromadzenie informacji o zamieszczonych w prasie materiałach dotyczących gminy w tym; współpraca z mediami.
39. Informowanie mieszkańców za pomocą środków masowego przekazu o pracy Rady Gminy, Wójta i Urzędu Gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych.
40. Organizowanie imprez sportowych i kulturalnych oraz sprawowanie nadzoru nad organizacją imprez objętych patronatem Wójta.
41. Propagowanie kultury fizycznej i współpraca z placówkami szkolnymi, klubami sportowymi i stowarzyszeniami w zakresie kultury fizycznej.
42. Opracowanie i przedstawianie Rocznego Kalendarza Imprez na podstawie informacji przekazanych przez Gminne Centrum Kultury, Bibliotekę Publiczną oraz stowarzyszenia działające w gminie, z podaniem planowanego terminu imprezy i źródeł finansowania.
43. Organizowanie obchodów świąt, rocznic a także, innych uroczystości lokalnych o charakterze patriotycznym oraz udział w imprezach obcych organizowanych na terenie gminy, do których pracownicy zostali wyznaczeni.
44. Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem tytułu honorowego obywatela Gminy Lidzbark Warmiński oraz nadawania okolicznościowych odznaczeń gminy.
45. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych i imprez masowych.
46. Współpraca ze szkołami, bibliotekami i gminnymi instytucjami kultury, w zakresie promocji, kultury i sportu;
47. Prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury;
48. Prowadzenie ewidencji gospodarstw agroturystycznych i pól biwakowych oraz innych obiektów hotelarskich nie będących hotelem, motelem lub pensjonatem;
49. Wykonywanie innych zadań z zakresu ustawy o usługach hotelarskich […], w tym: kontrolowanie obiektów hotelarskich nie będących hotelem, motelem, pensjonatem itp.;
50. Realizacja zadań z zakresu rozwoju turystyki lokalnej.
51. Sprawowanie nadzoru nad administrowaniem świetlic wiejskich przez instytucję kultury
w zakresie prowadzenia dokumentacji wynajmu tych obiektów i ich rozliczania.
52. Wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub Zastępcy Wójta.”
h) w § 29 w pkt 1 skreśla się wyrazy „i społecznych” .
2. Schemat organizacyjny z wykazem stanowisk pracy w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński, o którym mowa w § 9 Regulaminu, określa załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.