Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński w 2015 roku

Informacje dodatkowe:

§ 1
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej składników majątkowych w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
1. Malwina Kwaśniewska – przewodniczący
2. Marta Mazuro – członek
3. Renata BORKOWSKA – członek

w terminie od dnia 9.12.2015r. do dnia 15.01.2016 r wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Powołuję zespoły spisowe do czynności inwentaryzacyjnych majątku Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim zgodnie załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2015r.
§ 3
Inwentaryzacja należy objąć następujące składniki majątkowe:
1. Materiały
2. Środki pieniężne
3. Należności i zobowiązania
4. Druki ścisłego zarachowania
5. Środki trwałe w budowie
6. Mienie użyczone
7. Grunty
§ 4
1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt. 1,4 i 6 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 2 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt.3 przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 5 przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury jeżeli są one dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 7 przeprowadzić w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami znajdującymi się w Referacie Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska. Weryfikację przeprowadzą pracownicy prowadzący ewidencję księgową wraz z pracownikami Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska.
6. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald oraz weryfikacji wyznaczam pracowników księgowości.
7. Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.
8. Ustala się harmonogram inwentaryzacji wraz z powołanymi członkami komisji spisowych zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 5
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w referacie księgowości w terminie do dnia 9.12.2015 r.
§ 6
Zobowiązuje komisję do:
1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie.
3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych.
4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji.
5. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego
w terminie 5 dnia po zakończeniu spisu.
§ 7
Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8
Wykonanie zarządzenia powierzam sekretarzowi Gminy.