Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji

Informacje dodatkowe:

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia  29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 poz. 1047 z późn. zm.)  oraz zarządzenia nr 263/2013 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 28 października 2013 r w  sprawie wprowadzenia instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie w Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim zarządzam, co następuje:

§ 1

Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:

  1. Urszula SALWA– przewodniczący
  2. Kinga SUCHOMSKA – członek
  3. Danuta GAJDAMOWICZ  – członek

w terminie od dnia 04.12.2017r. do dnia 15.01.2018r. wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Powołuję zespoły spisowe do przeprowadzenia spisu z natury w Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim zgodnie załącznikiem do niniejszego zarządzenia.

Inwentaryzację należy przeprowadzić metodą spisu z natury według stanu na dzień 31.12.2017r.

§ 3

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. Środki trwałe
  2. Pozostałe środki trwałe (wyposażenie)
  3. Materiały
  4. Środki pieniężne
  5. Należności i zobowiązania
  6. Druki ścisłego zarachowania
  7. Środki trwałe w budowie
  8. Mienie użyczone

§ 4

  1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt. 1, 2 i 3 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
  2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych  w § 3 pkt. 4 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
  3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt.5 przeprowadzić  w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
  4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych § 3 pkt. 6 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury
  5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 7 przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury jeżeli są one dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
  6. Inwentaryzację składników wymienionych w §3 pkt. 8 przeprowadzić poprzez potwierdzenie sald przez kontrahenta któremu powierzono składnik majątkowy.
  7. Inwentaryzację gruntów przeprowadzić w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami znajdującymi się w Referacie Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska. Weryfikację przeprowadzą pracownicy prowadzący ewidencję księgową wraz z pracownikami Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska.
  8. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald wyznaczam pracowników księgowości.
  9. Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.
  10. Ustala się harmonogram inwentaryzacji wraz z powołanymi członkami komisji spisowych zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 5

Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w referacie finansowym w terminie do dnia 04.12.2017r.

§ 6

Zobowiązuję komisję inwentaryzacyjną do:

  1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
  2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie określonych
    w Zarządzeniu Nr 263/2013 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 28 października 2013 roku..
  3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych.
  4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji.
  5. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego do dnia 15 stycznia 2018 roku.

§ 7

Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 8

Wykonanie zarządzenia powierzam sekretarzowi Gminy.

 

Załączniki

Treść aktu

  • Załącznik
    format: word, rozmiar: 42 KB, data dodania: