zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku Warmińskim
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 15, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875) w związku z art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j Dz. U. z 2017 r. poz. 1769) art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077.) oraz § 15 uchwały Nr XXV/211/2017 Rady Gminy Lidzbark Warmiński, z dnia 31 sierpnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku Warmińskim (Dz.Urz. Woj.Warm.Maz., poz. 3695) uchwala się, co następuje:
§ 1. W Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku Warmińskim, stanowiącym załącznik do uchwały Nr XXV/211/2017 Rady Gminy Lidzbark Warmiński, z dnia 31 sierpnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku Warmińskim, wprowadza się następujące zmiany:
- w § 3:
- pkt 23 - 25 otrzymują następujące brzmienie:
- 23) ustawy o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.1952);
24) ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (t.j. Dz. U z 2017, poz. 2092);
25) ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 489 ze zm.);
b) dodaje się pkt 26 - 33 w brzmieniu:
26) ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1851);
27) ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U z 2016, poz. 1860);
28) ustawy o karcie dużej rodziny (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1832);
29) ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (tj. Dz. U. z 2017r. poz.180), 30) ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. - Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2017 r. poz.220); 31) Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Lidzbark
Warmiński na lata 2017-2026;
32) niniejszego statutu;
33) innych obowiązujących przepisów.”
- w § 6 ust. 1 w pkt 8 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 9 - 18 w brzmieniu:
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych i wydawanie decyzji administracyjnych o przyznaniu świadczeń bądź o odmowie ich przyznania;
10) przygotowywanie list wypłat przyznanych świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych oraz przelewów;
11) ewidencjonowanie przyznanych świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych i wydawanie decyzji administracyjnych w tych sprawach;
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych przewidzianych ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
- współdziałanie z organami administracji rządowej, organami administracji samorządowej, komornikami, organami ścigania, sądami powszechnymi oraz innymi organami, podmiotami i instytucjami w zakresie realizowanych zadań;
- wydawanie zaświadczeń, na wniosek osoby uprawnionej lub uprawnionej do tego instytucji, o przyznanych świadczeniach rodzinnych, zasiłkach dla opiekunów, świadczeniach z funduszu alimentacyjnego, świadczeniach wychowawczych;
- przygotowywanie danych, z zakresu realizowanych zadań, niezbędnych do opracowywania projektów planów finansowych i bilansów;
- sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych o wydatkach poniesionych na świadczenia rodzinne, zasiłki dla opiekunów, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz na świadczenia wychowawcze;
- wykonywanie zadań nałożonych na Gminę w związku z wprowadzeniem Rządowego Programu „KARTA DUŻEJ RODZINY” oraz zadań określonych w uchwale Rady Gminy w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy programu „Karta Dużej Rodziny”.
- w § 11 dodaje się ust 6 - 8 w brzmieniu:
„6. W strukturze organizacyjnej Ośrodka wyodrębnia się dwie podstawowe komórki organizacyjne: Dział Pomocy Społecznej i Dział Świadczeń a także, stanowisko Głównego księgowego Ośrodka; z zastrzeżeniem § 13.
7. Tworzy się stanowiska zastępców kierownika Ośrodka sprawujących bezpośredni nadzór nad poszczególnymi Działami.
8. Zastępców kierownika powołuje i odwołuje kierownik Ośrodka, za zgodą Wójta.”
§ 2 .Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lidzbark Warmiński.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r. za wyjątkiem § 1 pkt 3, który wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego.