Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Szkole Podstawowej w Kraszewie, w Szkole Podstawowej w Runowie i Szkole Podstawowej w Rogóżu

Informacje dodatkowe:

 

ZARZĄDZENIE Nr 8/2018

Wójta Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 07 grudnia 2018 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Szkole Podstawowej w Kraszewie, w Szkole Podstawowej w Runowie i Szkole Podstawowej w Rogóżu.

 

§ 1

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( jednolity tekst Dz. U. 2018.395 ze zm.) zarządzam, przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej aktywów i pasywów
w Szkołach Podstawowych przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:

1. Joanna Kiersnowska- przewodnicząca

2. Martyna Szostak- członek

3. Monika Koźlik- członek

w terminie od dnia 10.12.2018 r. do dnia 15.01.2019 r.

§ 2

Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2018 r.

§ 3

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. Materiały,

  2. Środki pieniężne,

  3. Druki ścisłego zarachowania,

  4. Należności i zobowiązania z tytułów publicznoprawnych,

  5. Mienie użyczone.

§ 4

  1. Składniki majątku w § 3 pkt. 1 i 5 należy spisać na arkuszach spisu z natury.

  2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 2 i 3 należy przeprowadzić
    w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi, w formie protokołu kontroli kasy.

Stan środków pieniężnych, depozytów i druków ścisłego zarachowania w kasie przyjmuje się na podstawie protokołu kontroli kasy z przeprowadzonej inwentaryzacji rocznej
w Urzędzie Gminy za 2018 rok.

  1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 dokonuje się drogą weryfikacji danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami oraz potwierdzenia sald od kontrahentów.

  2. Inwentaryzację w drodze weryfikacji sald oraz metodą potwierdzenia sald dokonuje pracownik referatu finansowego.

  3. Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić
    w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.


 


 

§ 5

Arkusze spisowe pobierze przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej w referacie finansowo- księgowym Urzędu Gminy w terminie do dnia 14.12.2018 r.


 

§ 6

  1. Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego w Urzędzie Gminy w terminie 5 dni od dnia zakończenia spisu.

  2. Ujawnione w toku inwentaryzacji różnice między stanem rzeczywistym a stanem wykazanym w księgach rachunkowych winny być zatwierdzone przez kierownika jednostki i ujęte w księgach rachunkowych roku obrotowego, na który przypadł termin inwentaryzacji.

  3. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.