w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Szkole Podstawowej w Kraszewie, w Szkole Podstawowej w Runowie i Szkole Podstawowej w Rogóżu
Informacje dodatkowe:
ZARZĄDZENIE Nr 8/2018
Wójta Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 07 grudnia 2018 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Szkole Podstawowej w Kraszewie, w Szkole Podstawowej w Runowie i Szkole Podstawowej w Rogóżu.
§ 1
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( jednolity tekst Dz. U. 2018.395 ze zm.) zarządzam, przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej aktywów i pasywów
w Szkołach Podstawowych przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
1. Joanna Kiersnowska- przewodnicząca
2. Martyna Szostak- członek
3. Monika Koźlik- członek
w terminie od dnia 10.12.2018 r. do dnia 15.01.2019 r.
§ 2
Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2018 r.
§ 3
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
-
Materiały,
-
Środki pieniężne,
-
Druki ścisłego zarachowania,
-
Należności i zobowiązania z tytułów publicznoprawnych,
-
Mienie użyczone.
§ 4
-
Składniki majątku w § 3 pkt. 1 i 5 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
-
Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 2 i 3 należy przeprowadzić
w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi, w formie protokołu kontroli kasy.
Stan środków pieniężnych, depozytów i druków ścisłego zarachowania w kasie przyjmuje się na podstawie protokołu kontroli kasy z przeprowadzonej inwentaryzacji rocznej
w Urzędzie Gminy za 2018 rok.
-
Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 dokonuje się drogą weryfikacji danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami oraz potwierdzenia sald od kontrahentów.
-
Inwentaryzację w drodze weryfikacji sald oraz metodą potwierdzenia sald dokonuje pracownik referatu finansowego.
-
Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić
w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.
§ 5
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej w referacie finansowo- księgowym Urzędu Gminy w terminie do dnia 14.12.2018 r.
§ 6
-
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego w Urzędzie Gminy w terminie 5 dni od dnia zakończenia spisu.
-
Ujawnione w toku inwentaryzacji różnice między stanem rzeczywistym a stanem wykazanym w księgach rachunkowych winny być zatwierdzone przez kierownika jednostki i ujęte w księgach rachunkowych roku obrotowego, na który przypadł termin inwentaryzacji.
-
Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.