Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Szkole Podstawowej w Kraszewie,w Szkole Podstawowej w Runowie i Szkole Podstawowej w Rogóżu.

Informacje dodatkowe:

 

 

ZARZĄDZENIE Nr 381/2021

Wójta Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 01 grudnia 2021 roku

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Szkole Podstawowej w Kraszewie, w Szkole Podstawowej w Runowie i Szkole Podstawowej w Rogóżu.

 

§ 1

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( jednolity tekst Dz. U. 2021 poz. 217 ze zm.) zarządzam, przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej aktywów i pasywów
w Szkołach Podstawowych przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:

I. Szkoła Podstawowa w Kraszewie

1. Grażyna Jabłońska- przewodnicząca

2. Agnieszka Ulewicz- członek

3. Marzena Krynicka- członek

II. Szkoła Podstawowa w Runowie

1. Jolanta Wójcik - przewodnicząca

2. Elżbieta Ogonowska - członek

3. Dorota Apanowicz - członek

III. Szkoła Podstawowa w Rogóżu

1. Elżbieta Bańka- przewodnicząca

2. Piotr Pilarski- członek

3. Marzena Skomorucha- członek

w terminie od dnia 06.12.2021 r. do dnia 15.01.2022 r.  wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2021 r.

§ 3

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. Materiały,
  2. Środki pieniężne,
  3. Druki ścisłego zarachowania,
  4. Należności i zobowiązania z tytułów publicznoprawnych
  5. Mienie użyczone- obce
  6. Wartości niematerialne i prawne

§ 4

  1. Składniki majątku w § 3 pkt. 1 i 5  należy spisać na arkuszach spisu z natury.
  2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 2 i 3 należy przeprowadzić
    w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi, w formie protokołu kontroli kasy.

Stan środków pieniężnych, depozytów i druków ścisłego zarachowania w kasie przyjmuje się na podstawie protokołu kontroli kasy z przeprowadzonej pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Gminy w Lidzbark Warmiński za 2021 rok.

  1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 i 6 dokonuje się drogą weryfikacji danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami oraz potwierdzenia sald od kontrahentów.
  2. Inwentaryzację w drodze weryfikacji sald oraz metodą potwierdzenia sald dokonuje pracownik referatu finansowego.
  3. Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić
    w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.

 

 

§ 5

Arkusze spisowe pobierze przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej w referacie finansowo- księgowym Urzędu Gminy w terminie do dnia 06.12.2021 r.

 

§ 6

  1. Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego w Urzędzie Gminy w terminie  do dnia 15 stycznia 2022 roku
  2. Ujawnione w toku inwentaryzacji różnice między stanem rzeczywistym a stanem wykazanym w księgach rachunkowych winny być zatwierdzone przez kierownika jednostki i ujęte w księgach rachunkowych roku obrotowego, na który przypadł termin inwentaryzacji.
  3. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

§ 7

Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorowi Szkoły.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Treść aktu