Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński w 2022 roku.

Informacje dodatkowe:

ZARZĄDZENIE Nr 520/2022

Wójta Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 8 grudnia 2022r.

 

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński w 2022 roku.

 

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. 2022r., poz.  559 ze zm.) oraz art. 26 ustawy z dnia    29 września 1994 r. o rachunkowości (jednolity tekst Dz.U.2021r., poz. 217 ze zm.) oraz zarządzenia nr 263/2013 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 28.10.2013 r w    sprawie wprowadzenia instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku oraz zasad odpowiedzialności za powierzone mienie w Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim, zarządzam, co następuje:

 

§ 1

 

Przeprowadzić inwentaryzację roczną składników majątkowych w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:

  1. Joanna KIERSNOWSKA – przewodniczący
  2. Renata BORKOWSKA – członek
  3. Anna KRYNICKA– członek

 

w terminie od dnia 14.12.2022r. do dnia 15.01.2023 r. wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego  załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

 

  1. Powołuję zespoły spisowe do czynności inwentaryzacyjnych majątku    Urzędzie Gminy
    w Lidzbarku Warmińskim zgodnie załącznikiem Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

  1. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2022r.

 

§ 3

 

Inwentaryzację należy objąć następujące składniki majątkowe:

 

 

  1. Materiały,
  2. Środki pieniężne,
  3. Należności i zobowiązania,
  4. Druki ścisłego zarachowania,
  5. Środki trwałe w budowie,
  6. Mienie użyczone,
    1. Własne,
    2. Obce
  7. Grunty.

 

 

 

 

§ 4

 

  1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt 1,4 i 6b należy spisać na arkuszach spisu z natury.
  2. Inwentaryzację składników majątku wymienione w § 3 pkt 6a należy przeprowadzić w drodze uzyskania od kontrahentów potwierdzeń prawidłowości wykazanych w księgach rachunkowych stanu aktywów.
  3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych    w § 3 pkt 2 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
  4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 3 przeprowadzić    w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów oraz weryfikacji danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.
  5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 5 przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury jeżeli są one dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
  6. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 7 przeprowadzić w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami znajdującymi się w Referacie Ochrony Środowiska i Nieruchomości. Weryfikację przeprowadzą pracownicy prowadzący ewidencję księgową wraz z pracownikami Referatu Ochrony Środowiska i  Nieruchomości.
  7. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald oraz weryfikacji wyznaczam pracowników księgowości.
  8. Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.
  9. Ustala się harmonogram inwentaryzacji wraz z powołanymi członkami komisji spisowych zgodnie
     z załącznikiem nr 1.

 

§ 5

 

Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w referacie księgowości
w terminie do dnia 12.12.2022r.

 

§ 6

 

Zobowiązuje komisję do:

  1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
  2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
  3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
  4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
  5. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego

                w terminie 5 dnia po zakończeniu spisu.

 

§ 7

 

Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 8

 

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

 

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

                                                                                                     .........................................................

                  ( pieczęć imienna i podpis Wójta)

 

Załączniki

Załączniki