w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lidzbark Warmiński z tytułu wykonania budżetu za 2022 rok
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr LIII/396/2023
Rady Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 25 maja 2023r.
w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lidzbark Warmiński z tytułu wykonania budżetu za 2022 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm).) oraz art. 271 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Po zapoznaniu się:
- ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Lidzbark Warmiński za rok 2022,
- ze sprawozdaniem finansowym,
- z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie,
- z informacją o stanie mienia Gminy Lidzbark Warmiński,
- ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej, udziela się absolutorium Wójtowi Gminy Lidzbark Warmiński z tytułu wykonania budżetu za 2022 rok.
§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uzasadnienie do projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy
z tytułu wykonania budżetu za 2022 rok.
Zgodnie z zapisem art. 271 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych - organ stanowiący jst nie później niż dnia 30 czerwca roku następującego po roku budżetowych podejmuje uchwałę w sprawie absolutorium dla zarządu ( w gminie – wójta ).
Wykonany budżet spełnia wymogi zawarte w ustawie o finansach publicznych na koniec 2022 roku oraz na lata następne.