Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lidzbark Warmiński z tytułu wykonania budżetu za 2022 rok

Informacje dodatkowe:

 

Uchwała Nr LIII/396/2023

Rady Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 25 maja 2023r.

 

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lidzbark Warmiński  z tytułu wykonania budżetu za 2022 rok.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm).) oraz art. 271 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 ze zm.) uchwala się, co następuje:

 

§ 1.

 

 Po zapoznaniu się:

  1. ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Lidzbark Warmiński za rok 2022,
  2. ze sprawozdaniem finansowym,
  3. z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie,
  4. z informacją o stanie mienia Gminy Lidzbark Warmiński,
  5. ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej, udziela się absolutorium Wójtowi Gminy Lidzbark Warmiński  z tytułu wykonania budżetu za 2022 rok.

 

§ 2.

 

 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

 

 

 

 

Uzasadnienie do projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy
 z tytułu wykonania bud
żetu za 2022 rok.

 

       Zgodnie z zapisem  art. 271 ust. 1  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r  o finansach publicznych  - organ stanowiący jst  nie później niż dnia 30 czerwca  roku następującego po roku budżetowych  podejmuje uchwałę  w sprawie absolutorium  dla zarządu ( w gminie – wójta ).

 

Wykonany budżet spełnia wymogi zawarte w ustawie o finansach publicznych na koniec 2022 roku oraz na lata następne.