zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczącego właściwego do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XI/65/2024
Rady Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 14 listopada 2024 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczącego właściwego do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej.
Na podstawie art. 25 ust. 4, 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.), § 2 ust. 2 i § 5 ust. 3 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. Nr 66 poz. 800 ze zm.), § 3 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz.U. 2021r. poz. 1974) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27 poz. 271 ze zm.), Rada Gminy Lidzbark Warmiński uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr IX/79/2015 Rady Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczącego właściwego do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej, zmienionej uchwałą Nr IX/64/2019 Rady Gminy Lidzbark Warmiński, z dnia 22 sierpnia 2019 r. oraz uchwałą Nr XXXV/263/2021 Rady Gminy Lidzbark Warmiński, z dnia 30 listopada 2021 r., wprowadza się następujące zmiany:
- w § 3:
1/ ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Radnemu przysługuje zryczałtowana dieta miesięczna w wysokości:
1) Przewodniczącemu Rady - 2 000 zł
2) Wiceprzewodniczącemu Rady - 1 500 zł
3) Przewodniczącemu Komisji - 1 500 zł
4) pozostałym radnym - 1 200 zł
2/ w ust. 4 kwotę „50 zł” zastępuje się kwotą 100 zł
3/ w ust. 5 skreśla się wyrazy „oraz zwołania sesji w przypadkach nie cierpiących zwłoki bez zachowania terminu określonego w § 18 ust. 4 statutu gminy Lidzbark Warmiński.”
- W § 4 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. W przypadku zbiegu uprawnień do dwóch diet - sołtysa i radnego przysługuje tylko jedna dieta w wyższej wysokości.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i obowiązuje od dnia 1 stycznia 2025 r.