Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie wyłączenia doręczeń elektronicznych do dnia 31.12.2025 r. upomnień w zakresie podatków i opłat, decyzji o zwrocie podatku akcyzowego, korespondencji w zakresie podatków i opłat z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych.

Informacje dodatkowe:

ZARZĄDZENIE nr 91/2024

Wójta Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 30.12.2024 r.

w sprawie wyłączenia doręczeń elektronicznych do dnia 31.12.2025 r. upomnień w zakresie podatków i opłat, decyzji o zwrocie podatku akcyzowego, korespondencji w zakresie podatków i opłat z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych.

 

Na podstawie art. 31 i art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 1465 z późn. zm.), art. 147 ust. 5 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1045 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Do dnia 31 grudnia 2025 r. przepisu art. 4 ustawy o doręczeniach elektronicznych nie stosuje się w zakresie obowiązku doręczania pisemnych upomnień w zakresie podatków i opłat, o których mowa w art. 15 § 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2023 r., poz. 2505 z późn. zm.), decyzji o zwrocie podatku akcyzowego o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz.U. z 2023 r., poz. 1948), korespondencji w zakresie podatków i opłat, przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, mając na uwadze przesłanki organizacyjne w postaci konieczności wydania i wysłania dużej ilości upomnień, decyzji oraz korespondencji w zakresie podatków i opłat, w krótkim okresie czasu (wysyłka masowa) oraz braku funkcji automatycznego odpytywania BAE (baza adresów elektronicznych) o adres do doręczeń elektronicznych podatnika, bezpośrednio z poziomu systemu dziedzinowego do obsługi podatków.

§ 2.

Wyłączenie, o którym mowa w § 1 stosuje się do spraw, które załatwiane są w Referacie Finansowym.

§ 3.

Doręczenie korespondencji, o której mowa w § 1 następuje w innych trybach przewidzianych prawem.

§ 4.

Wykonanie zarządzenia powierza się pracownikom Referatu Finansowego.

§ 5.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.

 

Załączniki

Treść aktu