Wersja obowiązująca z dnia

zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczących do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej

Informacje dodatkowe:

Uchwała Nr XIX/128/2025

Rady Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 29 maja 2025 r.

 

 

zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczących do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej.

 

Na podstawie art. 25 ust. 4, 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.), § 2 ust. 2 i § 5 ust. 3 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. Nr 66 poz. 800 ze zm.), § 3 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz.U. 2021r. poz. 1974) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27 poz. 271 ze zm.), Rada Gminy Lidzbark Warmiński, zwana dalej „Radą  uchwala, co następuje:

 

 

§ 1. W uchwale Nr XIV/85/2024 Rady Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczących do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej (Dz. Urz. Woj.Warm.Maz. poz. 5772), wprowadza się następujące zmiany:

 

  1. §  1 otrzymuje następujące brzmienie:

„§  1. W związku z wykonywaniem mandatu radnym przysługują miesięczne diety.”

 

  1. §  2 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 2.  Diety stanowią ekwiwalent kosztów poniesionych w związku z   wykonywaniem funkcji i zadań powierzonych radnemu oraz ewentualnych korzyści, jakich radny nie uzyskał w związku z wykonywaniem mandatu.”

 

  1. § 3 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:

 

„§ 3 ust. 1. Ustala się diety w związku z wykonywaniem mandatu radnego w wysokości:

 

1)  Przewodniczącemu Rady            - 2.200,00 zł;

2)  Wiceprzewodniczącemu Rady    - 1.700,00 zł;

3)  Przewodniczącemu Komisji        - 1.700,00 zł;

4)  pozostałym radnym                     - 1.400,00 zł.”

        4. § 8 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 8. Diety wypłaca się na podstawie listy wypłat diet sporządzonej przez pracownika obsługującego Radę, podpisanej przez Przewodniczącego Rady lub w przypadku jego nieobecności Wiceprzewodniczącego Rady.”

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Załączniki

Treść aktu