zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczących do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XIX/128/2025
Rady Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 29 maja 2025 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczących do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej.
Na podstawie art. 25 ust. 4, 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.), § 2 ust. 2 i § 5 ust. 3 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. Nr 66 poz. 800 ze zm.), § 3 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz.U. 2021r. poz. 1974) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27 poz. 271 ze zm.), Rada Gminy Lidzbark Warmiński, zwana dalej „Radą” uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XIV/85/2024 Rady Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie ustalenia zasad wypłacania radnym diet i zwrotu kosztów podróży służbowych, wskazania wiceprzewodniczących do zlecania przewodniczącemu rady wyjazdu służbowego oraz określenia stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu samochodowego niebędącego własnością gminy w podróży służbowej (Dz. Urz. Woj.Warm.Maz. poz. 5772), wprowadza się następujące zmiany:
- § 1 otrzymuje następujące brzmienie:
„§ 1. W związku z wykonywaniem mandatu radnym przysługują miesięczne diety.”
- § 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„§ 2. Diety stanowią ekwiwalent kosztów poniesionych w związku z wykonywaniem funkcji i zadań powierzonych radnemu oraz ewentualnych korzyści, jakich radny nie uzyskał w związku z wykonywaniem mandatu.”
- § 3 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:
„§ 3 ust. 1. Ustala się diety w związku z wykonywaniem mandatu radnego w wysokości:
1) Przewodniczącemu Rady - 2.200,00 zł;
2) Wiceprzewodniczącemu Rady - 1.700,00 zł;
3) Przewodniczącemu Komisji - 1.700,00 zł;
4) pozostałym radnym - 1.400,00 zł.”
4. § 8 otrzymuje następujące brzmienie:
„§ 8. Diety wypłaca się na podstawie listy wypłat diet sporządzonej przez pracownika obsługującego Radę, podpisanej przez Przewodniczącego Rady lub w przypadku jego nieobecności Wiceprzewodniczącego Rady.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.