Wersja obowiązująca z dnia
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński
Informacje dodatkowe:
§ 1. W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 135/09 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 25 lutego 2009 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński, wprowadza się następujące zmiany:
1/ W rozdziale III „Struktura organizacyjna Urzędu”, w § 11 ust. 2 w wykazie stanowisk, po Referacie Gospodarki Komunalnej i Budownictwa, dodaje się „Referat Oświaty, Funduszy Pomocowych, Promocji i Informatyzacji”, oznaczenie literowe: „OSI”.
W skład referatu wchodzą następujące stanowiska:
Stanowiska oznaczenie literowe ilość etatów
1/ Kierownik Referatu OSI 1
2/ Stanowisko ds. pozyskiwania funduszy pomocowych. OSI** 1
3/ Stanowisko ds. promocji i organizacji pozarządowych OSI** 1
4/ Stanowisko ds. obsługi szkół, OSI** 1
5/ Stanowisko ds. informatyzacji OSI** 1
2. W części „Stanowiska samodzielne” skreśla się:
Stanowisko ds. funduszy pomocowych, promocji i organizacji pozarządowych URL 1
Stanowisko ds. ds. pozyskiwania funduszy unijnych URU 1
Stanowisko d.s informatyzacji INF 1
3. Stanowisko d.s inwestycji drogowych i transportu otrzymuje oznaczenie literowe w brzmieniu „IDT”.
4. W rozdziale IV, po Referacie Gospodarki Komunalnej i Budownictwa, dodaje się:
„Referat Oświaty, Funduszy Pomocowych, Promocji i Informatyzacji"
1. Do zadań referatu w zakresie oświaty należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i biblioteki, a w szczególności:
1) przygotowywanie dokumentacji związanej z tworzeniem, likwidacją i przekształcaniem placówek oświatowych,
2) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
3) przygotowywanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
4) prowadzenie spraw dotyczących dokonywania ocen dyrektorów placówek oświatowych,
5) prowadzenie całokształtu spraw związanych z procedurą awansu zawodowego nauczycieli,
6) analiza i opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
7) zapewnienie bezpłatnego dowozu dzieci do i z placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującymi w tej dziedzinie przepisami,
8) kontrola realizacji obowiązku nauki, prowadzenie dokumentacji oraz postępowania administracyjnego w tych sprawach,
9) przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez placówki oświatowe,
10) realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej oraz z rozporządzeń wykonawczych wydanych na mocy tej ustawy.
2. W zakresie promocji m.in.;
1) prowadzenie spraw związanych z kreowaniem wizerunku Gminy i jej promocją na zewnątrz,
2) współpraca partnerska międzygminna, regionalna i międzynarodowa w tym nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi,
3) bieżąca współpraca z mediami w zakresie działalności gminy,
4) stała współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi,
5) przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących gminę, tj. informatorów i innych materiałów reklamowo – promocyjnych,
6) organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących gminę (festyny, wystawy, konferencje, seminaria, święta państwowe),
7) współpraca z organizatorami imprez sportowych i kulturalnych odbywających się na terenie gminy w zakresie ich koordynowania, organizacji i promowania na zewnątrz,
8) wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki i agroturystyki w gminie,
9) opracowywanie projektów strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie,
10) współdziałanie z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w zakresie organizowania imprez i uroczystości lokalnych o charakterze promocyjnym
11) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a w szczególności organizowanie działalności w sferze zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach i w formach określonych w ustawie,
3. W zakresie pozyskiwania środków unijnych m.in.;
1) prowadzenie stałego monitoringu zewnętrznych funduszy pomocowych w zakresie możliwości ich pozyskania na realizację zadań statutowych Gminy oraz na rzecz organizacji pozarządowych, małych i średnich przedsiębiorstw i rolnictwa;
2) sporządzanie i uzupełnianie wniosków aplikacyjnych o środki zewnętrzne oraz uzyskiwanie wymaganych załączników do wniosku w oparciu o dane z innych komórek organizacyjnych gminy oraz koordynowanie czynności na każdym etapie realizacji dofinansowywanego zadania wraz z rozliczeniem końcowym efektów rzeczowo-finansowych;
3) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi i lokalnymi środowiskami w zakresie opracowywania projektów i wniosków o pozyskanie środków z zewnętrznych funduszy pomocowych;
4) podejmowanie działań i kierowanie inicjatyw lokalnych na rzecz programów zmierzających do aktywizacji gospodarczej Gminy i przeciwdziałaniu bezrobociu;
5) współdziałanie ze służbami finansowymi w zakresie rozliczania środków przyznanych na realizację projektów,
6) stała współpraca z merytorycznymi pracownikami Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi przy konstruowaniu wniosków aplikacyjnych.
7) opracowywanie, monitoring i aktualizacja lokalnych programów wymaganych przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych,
8) przygotowanie umów i aneksów o dofinansowanie zadań ze środków zewnętrznych,
9) koordynacja działań związanych ze sprawozdawczością, promocją i trwałością zadań współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych ,
10) przekazywanie informacji o dostępnych dla Gminy środkach pomocowych do poszczególnych komórek Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,
11) informowanie organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw oraz innych podmiotów o możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na prowadzenie działalności oraz o organizowanych szkoleniach i seminariach dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych,
12) współpraca z sąsiednimi jednostkami administracyjnymi w zakresie działania,
13) umieszczanie informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy, dotyczących zrealizowanych, realizowanych i planowanych do realizacji zadań gminy współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
14) prowadzenie ewidencji pozyskanych środków zewnętrznych,
4. W zakresie informatyzacji należą sprawy związane z rozwojem, wdrażaniem i eksploatacją systemów informatycznych, a w szczególności:
1) zapewnianie serwisu w zakresie oprogramowania i sprzętu. Sprawowanie nadzoru w zakresie prawidłowej eksploatacji oprogramowania i sprzętu,
2) dokonywanie analiz infrastruktury sieciowej,
3) kontrolowanie funkcjonowania infrastruktury sieciowej w zakresie sprzętowym,
4) śledzenie technologii sieciowych oraz analiza możliwości ich wykorzystania,
5) dokonywanie zakupów oraz zaopatrzenia dotyczącego części zamiennych, akcesoriów, materiałów eksploatacyjnych,
6) prowadzenie ewidencji sprzętu,
7) prowadzenie ewidencji oprogramowania i licencji,
8) administracja i zarządzanie kontami użytkowników,
9) zarządzanie bezpieczeństwem danych i systemów,
10) kontrolowanie, modyfikacja oraz aktualizacja zabezpieczeń informatycznych,
11) śledzenie postępu technologii informatycznych szczególnie w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z procesami informatyzacji administracji publicznej, w szczególności współdziałanie z jednostkami informatycznymi administracji rządowej w zakresie unifikacji i standaryzacji rozwiązań informatycznych,
12) aktualizacja i wprowadzanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz udostępnianie informacji publicznej w sposób określony w ustawie o dostępie do informacji publicznej i innych stron internetowych Urzędu,
13) przygotowywanie materiałów związanych z promocją gminy – wizualizacje komputerowe, opracowywanie grafik itp. technik elektronicznych.„
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
1/ W rozdziale III „Struktura organizacyjna Urzędu”, w § 11 ust. 2 w wykazie stanowisk, po Referacie Gospodarki Komunalnej i Budownictwa, dodaje się „Referat Oświaty, Funduszy Pomocowych, Promocji i Informatyzacji”, oznaczenie literowe: „OSI”.
W skład referatu wchodzą następujące stanowiska:
Stanowiska oznaczenie literowe ilość etatów
1/ Kierownik Referatu OSI 1
2/ Stanowisko ds. pozyskiwania funduszy pomocowych. OSI** 1
3/ Stanowisko ds. promocji i organizacji pozarządowych OSI** 1
4/ Stanowisko ds. obsługi szkół, OSI** 1
5/ Stanowisko ds. informatyzacji OSI** 1
2. W części „Stanowiska samodzielne” skreśla się:
Stanowisko ds. funduszy pomocowych, promocji i organizacji pozarządowych URL 1
Stanowisko ds. ds. pozyskiwania funduszy unijnych URU 1
Stanowisko d.s informatyzacji INF 1
3. Stanowisko d.s inwestycji drogowych i transportu otrzymuje oznaczenie literowe w brzmieniu „IDT”.
4. W rozdziale IV, po Referacie Gospodarki Komunalnej i Budownictwa, dodaje się:
„Referat Oświaty, Funduszy Pomocowych, Promocji i Informatyzacji"
1. Do zadań referatu w zakresie oświaty należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i biblioteki, a w szczególności:
1) przygotowywanie dokumentacji związanej z tworzeniem, likwidacją i przekształcaniem placówek oświatowych,
2) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
3) przygotowywanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
4) prowadzenie spraw dotyczących dokonywania ocen dyrektorów placówek oświatowych,
5) prowadzenie całokształtu spraw związanych z procedurą awansu zawodowego nauczycieli,
6) analiza i opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
7) zapewnienie bezpłatnego dowozu dzieci do i z placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującymi w tej dziedzinie przepisami,
8) kontrola realizacji obowiązku nauki, prowadzenie dokumentacji oraz postępowania administracyjnego w tych sprawach,
9) przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez placówki oświatowe,
10) realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej oraz z rozporządzeń wykonawczych wydanych na mocy tej ustawy.
2. W zakresie promocji m.in.;
1) prowadzenie spraw związanych z kreowaniem wizerunku Gminy i jej promocją na zewnątrz,
2) współpraca partnerska międzygminna, regionalna i międzynarodowa w tym nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi,
3) bieżąca współpraca z mediami w zakresie działalności gminy,
4) stała współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi,
5) przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących gminę, tj. informatorów i innych materiałów reklamowo – promocyjnych,
6) organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących gminę (festyny, wystawy, konferencje, seminaria, święta państwowe),
7) współpraca z organizatorami imprez sportowych i kulturalnych odbywających się na terenie gminy w zakresie ich koordynowania, organizacji i promowania na zewnątrz,
8) wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki i agroturystyki w gminie,
9) opracowywanie projektów strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie,
10) współdziałanie z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w zakresie organizowania imprez i uroczystości lokalnych o charakterze promocyjnym
11) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a w szczególności organizowanie działalności w sferze zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach i w formach określonych w ustawie,
3. W zakresie pozyskiwania środków unijnych m.in.;
1) prowadzenie stałego monitoringu zewnętrznych funduszy pomocowych w zakresie możliwości ich pozyskania na realizację zadań statutowych Gminy oraz na rzecz organizacji pozarządowych, małych i średnich przedsiębiorstw i rolnictwa;
2) sporządzanie i uzupełnianie wniosków aplikacyjnych o środki zewnętrzne oraz uzyskiwanie wymaganych załączników do wniosku w oparciu o dane z innych komórek organizacyjnych gminy oraz koordynowanie czynności na każdym etapie realizacji dofinansowywanego zadania wraz z rozliczeniem końcowym efektów rzeczowo-finansowych;
3) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi i lokalnymi środowiskami w zakresie opracowywania projektów i wniosków o pozyskanie środków z zewnętrznych funduszy pomocowych;
4) podejmowanie działań i kierowanie inicjatyw lokalnych na rzecz programów zmierzających do aktywizacji gospodarczej Gminy i przeciwdziałaniu bezrobociu;
5) współdziałanie ze służbami finansowymi w zakresie rozliczania środków przyznanych na realizację projektów,
6) stała współpraca z merytorycznymi pracownikami Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi przy konstruowaniu wniosków aplikacyjnych.
7) opracowywanie, monitoring i aktualizacja lokalnych programów wymaganych przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych,
8) przygotowanie umów i aneksów o dofinansowanie zadań ze środków zewnętrznych,
9) koordynacja działań związanych ze sprawozdawczością, promocją i trwałością zadań współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych ,
10) przekazywanie informacji o dostępnych dla Gminy środkach pomocowych do poszczególnych komórek Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,
11) informowanie organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw oraz innych podmiotów o możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na prowadzenie działalności oraz o organizowanych szkoleniach i seminariach dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych,
12) współpraca z sąsiednimi jednostkami administracyjnymi w zakresie działania,
13) umieszczanie informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy, dotyczących zrealizowanych, realizowanych i planowanych do realizacji zadań gminy współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
14) prowadzenie ewidencji pozyskanych środków zewnętrznych,
4. W zakresie informatyzacji należą sprawy związane z rozwojem, wdrażaniem i eksploatacją systemów informatycznych, a w szczególności:
1) zapewnianie serwisu w zakresie oprogramowania i sprzętu. Sprawowanie nadzoru w zakresie prawidłowej eksploatacji oprogramowania i sprzętu,
2) dokonywanie analiz infrastruktury sieciowej,
3) kontrolowanie funkcjonowania infrastruktury sieciowej w zakresie sprzętowym,
4) śledzenie technologii sieciowych oraz analiza możliwości ich wykorzystania,
5) dokonywanie zakupów oraz zaopatrzenia dotyczącego części zamiennych, akcesoriów, materiałów eksploatacyjnych,
6) prowadzenie ewidencji sprzętu,
7) prowadzenie ewidencji oprogramowania i licencji,
8) administracja i zarządzanie kontami użytkowników,
9) zarządzanie bezpieczeństwem danych i systemów,
10) kontrolowanie, modyfikacja oraz aktualizacja zabezpieczeń informatycznych,
11) śledzenie postępu technologii informatycznych szczególnie w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z procesami informatyzacji administracji publicznej, w szczególności współdziałanie z jednostkami informatycznymi administracji rządowej w zakresie unifikacji i standaryzacji rozwiązań informatycznych,
12) aktualizacja i wprowadzanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz udostępnianie informacji publicznej w sposób określony w ustawie o dostępie do informacji publicznej i innych stron internetowych Urzędu,
13) przygotowywanie materiałów związanych z promocją gminy – wizualizacje komputerowe, opracowywanie grafik itp. technik elektronicznych.„
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania