Wersja obowiązująca z dnia

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński

Informacje dodatkowe:

§ 1. W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 135/09 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 25 lutego 2009 r.  w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński, wprowadza się następujące zmiany:
1/  W rozdziale III „Struktura organizacyjna Urzędu”, w § 11 ust. 2 w wykazie stanowisk, po Referacie Gospodarki Komunalnej i Budownictwa,  dodaje się   „Referat Oświaty, Funduszy Pomocowych, Promocji i Informatyzacji”, oznaczenie literowe: „OSI”.
W skład referatu wchodzą następujące stanowiska:                               
Stanowiska                                                                                                                 oznaczenie literowe       ilość etatów
1/ Kierownik Referatu                                                                                                         OSI                           1
2/ Stanowisko ds. pozyskiwania funduszy pomocowych.                                                   OSI**                       1
3/ Stanowisko ds. promocji i organizacji pozarządowych                                                    OSI**                       1
4/ Stanowisko ds. obsługi szkół,                                                                                         OSI**                        1
5/ Stanowisko ds. informatyzacji                                                                                        OSI**                        1
2.    W części „Stanowiska samodzielne” skreśla się:
Stanowisko ds. funduszy pomocowych, promocji i organizacji pozarządowych                 URL                         1
Stanowisko ds. ds. pozyskiwania funduszy unijnych                                                          URU                        1
Stanowisko d.s informatyzacji                                                                                             INF                         1
3.    Stanowisko d.s inwestycji drogowych i transportu  otrzymuje oznaczenie literowe w brzmieniu  „IDT”.
4.    W rozdziale IV, po Referacie Gospodarki Komunalnej i Budownictwa,  dodaje się:
„Referat Oświaty, Funduszy Pomocowych, Promocji i Informatyzacji"

1.  Do zadań referatu w zakresie oświaty należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i biblioteki, a w szczególności:
1)    przygotowywanie dokumentacji związanej z tworzeniem, likwidacją i przekształcaniem placówek oświatowych,
2)    prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
3)    przygotowywanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
4)    prowadzenie spraw dotyczących dokonywania ocen dyrektorów placówek oświatowych,
5)    prowadzenie całokształtu spraw związanych z procedurą awansu zawodowego nauczycieli,
6)    analiza i opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,
7)    zapewnienie bezpłatnego dowozu dzieci do i z placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującymi w tej dziedzinie przepisami,
8)    kontrola realizacji obowiązku nauki, prowadzenie dokumentacji oraz postępowania administracyjnego w tych sprawach,
9)    przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez placówki oświatowe,
10)    realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej oraz z rozporządzeń wykonawczych wydanych na mocy tej ustawy.
2. W zakresie promocji m.in.;
1)    prowadzenie spraw związanych z kreowaniem wizerunku Gminy i jej promocją na zewnątrz,
2)    współpraca partnerska międzygminna, regionalna i międzynarodowa w tym nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi,
3)    bieżąca współpraca z mediami w zakresie działalności gminy,
4)    stała współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi,
5)    przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących gminę, tj. informatorów i innych materiałów  reklamowo – promocyjnych,
6)    organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących gminę (festyny, wystawy, konferencje, seminaria, święta państwowe),
7)    współpraca z organizatorami imprez sportowych i kulturalnych odbywających się na terenie gminy w zakresie ich koordynowania, organizacji i promowania na zewnątrz,
8)    wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki i agroturystyki w gminie,
9)    opracowywanie projektów strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie,
10)    współdziałanie z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w zakresie organizowania imprez i uroczystości lokalnych o charakterze promocyjnym
11)    realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a w szczególności organizowanie działalności w sferze zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach i w formach określonych w ustawie,
3. W zakresie pozyskiwania środków unijnych m.in.;
1)    prowadzenie stałego monitoringu zewnętrznych funduszy pomocowych w zakresie możliwości ich pozyskania na realizację zadań statutowych Gminy oraz na rzecz organizacji pozarządowych, małych i średnich przedsiębiorstw i rolnictwa;
2)    sporządzanie i uzupełnianie wniosków aplikacyjnych o środki zewnętrzne oraz uzyskiwanie wymaganych załączników do wniosku w oparciu o dane z innych komórek organizacyjnych gminy oraz koordynowanie czynności na każdym etapie realizacji dofinansowywanego zadania wraz z rozliczeniem końcowym efektów rzeczowo-finansowych;
3)    współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi i lokalnymi środowiskami w zakresie opracowywania projektów i wniosków o pozyskanie środków z zewnętrznych funduszy pomocowych;
4)    podejmowanie działań i kierowanie inicjatyw lokalnych na rzecz programów zmierzających do aktywizacji gospodarczej Gminy i przeciwdziałaniu bezrobociu;
5)    współdziałanie ze służbami finansowymi w zakresie rozliczania środków przyznanych na realizację projektów,
6)    stała współpraca z merytorycznymi pracownikami Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi przy konstruowaniu wniosków aplikacyjnych.
7)    opracowywanie, monitoring i aktualizacja lokalnych programów wymaganych przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych,
8)    przygotowanie umów i aneksów o dofinansowanie zadań ze środków zewnętrznych,
9)    koordynacja działań związanych ze sprawozdawczością, promocją i trwałością zadań współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych ,
10)    przekazywanie informacji o dostępnych dla Gminy środkach pomocowych do poszczególnych komórek Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,
11)    informowanie organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw oraz innych podmiotów o możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na prowadzenie działalności oraz o organizowanych szkoleniach i seminariach dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych,
12)    współpraca z sąsiednimi jednostkami administracyjnymi w zakresie działania,
13)    umieszczanie informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy, dotyczących zrealizowanych, realizowanych i planowanych do realizacji zadań gminy współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
14)    prowadzenie ewidencji pozyskanych środków zewnętrznych,
4. W zakresie informatyzacji należą sprawy związane z rozwojem, wdrażaniem i eksploatacją systemów informatycznych, a w szczególności:
1)    zapewnianie serwisu w zakresie oprogramowania i sprzętu. Sprawowanie nadzoru w zakresie prawidłowej eksploatacji oprogramowania i sprzętu,
2)    dokonywanie analiz infrastruktury sieciowej,
3)    kontrolowanie funkcjonowania infrastruktury sieciowej w zakresie sprzętowym,
4)    śledzenie technologii sieciowych oraz analiza możliwości ich wykorzystania,
5)    dokonywanie zakupów oraz zaopatrzenia dotyczącego części zamiennych, akcesoriów, materiałów eksploatacyjnych,
6)    prowadzenie ewidencji sprzętu,
7)    prowadzenie ewidencji oprogramowania i licencji,
8)    administracja i zarządzanie kontami użytkowników,
9)    zarządzanie bezpieczeństwem danych i systemów,
10)    kontrolowanie, modyfikacja oraz aktualizacja zabezpieczeń informatycznych,
11)    śledzenie postępu technologii informatycznych szczególnie w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z procesami informatyzacji administracji publicznej, w szczególności współdziałanie z jednostkami informatycznymi administracji rządowej w zakresie unifikacji i standaryzacji rozwiązań informatycznych,
12)    aktualizacja i wprowadzanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz udostępnianie informacji publicznej w sposób określony w ustawie o dostępie do informacji publicznej i innych stron internetowych Urzędu,
13)    przygotowywanie materiałów związanych z promocją gminy – wizualizacje komputerowe, opracowywanie grafik itp. technik elektronicznych.„

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania