Wersja obowiązująca z dnia
w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński w 2011 roku
Informacje dodatkowe:
§ 1
I.Celem przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej aktywów i pasywów za rok 2011 oraz wyjaśnienia i rozliczenia ewentualnych różnic powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie :
1) Ryszard Kielak – przewodniczący
2) Renata Borkowska – członek
3) Joanna Gowkielewicz – członek
1) Ryszard Kielak – przewodniczący
2) Renata Borkowska – członek
3) Joanna Gowkielewicz – członek
§ 2
II. Inwentaryzację roczną aktywów i pasywów za rok 2011 przeprowadza się według następującego planu:
1. Drogą spisu z natury wg stanu na dzień 31.12.2011 roku:
a) Środków pieniężnych i depozytów w kasie.
b) Druków ścisłego zarachowania.
c) Stanu węgla, drewna oraz miału węglowego w kotłowniach.
d) Stanu paliwa znajdującego się w jednostkach OSP.
e) Stanu paliwa w pojazdach i urządzeniach Urzędu Gminy.
f) Materiały piśmienni biurowe znajdujące się w sekretariacie.
2. Metodą pisemnego potwierdzenia sald na dzień 31.12.2011 roku:
a) Środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych, pożyczek, kredytów bankowych i lokat.
b) Należności z wyjątkiem należności spornych, wątpliwych.
c) Własnych składników majątkowych powierzonych lub użyczonych innym podmiotom.
3. W formie weryfikacji sald – porównanie danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości według stanu na dzień 31.12.2011 roku:
a) wartości niematerialne i prawne,
b) udziały i akcje w spółkach kapitałowych i innych jednostkach,
c) środki pieniężne w drodze,
d) należności sporne i wątpliwe, a także dochodzone na drodze sądowej,
e) rozrachunki publiczno – prawne,
f) rozrachunki z pracownikami,
g) przychody przyszłych okresów,
h) fundusze specjalne,
i) środki trwałe w budowie.
Inwentaryzację w drodze weryfikacji sald oraz metodą potwierdzenia sald dokonują pracownicy referatu finansowego w składzie: Zenobia Szydywar, Agnieszka Maconko.
1. Drogą spisu z natury wg stanu na dzień 31.12.2011 roku:
a) Środków pieniężnych i depozytów w kasie.
b) Druków ścisłego zarachowania.
c) Stanu węgla, drewna oraz miału węglowego w kotłowniach.
d) Stanu paliwa znajdującego się w jednostkach OSP.
e) Stanu paliwa w pojazdach i urządzeniach Urzędu Gminy.
f) Materiały piśmienni biurowe znajdujące się w sekretariacie.
2. Metodą pisemnego potwierdzenia sald na dzień 31.12.2011 roku:
a) Środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych, pożyczek, kredytów bankowych i lokat.
b) Należności z wyjątkiem należności spornych, wątpliwych.
c) Własnych składników majątkowych powierzonych lub użyczonych innym podmiotom.
3. W formie weryfikacji sald – porównanie danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości według stanu na dzień 31.12.2011 roku:
a) wartości niematerialne i prawne,
b) udziały i akcje w spółkach kapitałowych i innych jednostkach,
c) środki pieniężne w drodze,
d) należności sporne i wątpliwe, a także dochodzone na drodze sądowej,
e) rozrachunki publiczno – prawne,
f) rozrachunki z pracownikami,
g) przychody przyszłych okresów,
h) fundusze specjalne,
i) środki trwałe w budowie.
Inwentaryzację w drodze weryfikacji sald oraz metodą potwierdzenia sald dokonują pracownicy referatu finansowego w składzie: Zenobia Szydywar, Agnieszka Maconko.
§ 3
1) Do przeprowadzenie spisu z natury wymienionych składników majątkowych powołuję zespoły spisowe w składzie osobowym przedstawionym w załączniku nr 1 niniejszego zarządzenia.
2) Osoby powołane na członków zespołów spisowych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z przepisami przeprowadzenie inwentaryzacji.
3) Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach (1 egz. do księgowości, 2-egz. osoba materialnie odpowiedzialna).
4) W toku spisu komisja nie dokonuje wyceny zapasów. Wyceny składników dokona pracownik księgowości.
5) Składniki majątku niepełnowartościowe, nadmierne należy spisać na oddzielnych arkuszach.
6) Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji.
7) Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
8) Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji do dnia 13.01.2012 roku.
9) Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
10) Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych winny być dostarczone do Skarbnika w terminie do dnia 13.01.2011.
11) Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
12) Szczegółowe zasady i sposób wykonywania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i skarbnik w czasie instruktażu.
13) Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się Skarbnikowi.
14) Częścią integralną niniejszego zarządzenia stanowi instrukcja inwentaryzacyjna.
2) Osoby powołane na członków zespołów spisowych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z przepisami przeprowadzenie inwentaryzacji.
3) Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach (1 egz. do księgowości, 2-egz. osoba materialnie odpowiedzialna).
4) W toku spisu komisja nie dokonuje wyceny zapasów. Wyceny składników dokona pracownik księgowości.
5) Składniki majątku niepełnowartościowe, nadmierne należy spisać na oddzielnych arkuszach.
6) Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji.
7) Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
8) Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji do dnia 13.01.2012 roku.
9) Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
10) Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych winny być dostarczone do Skarbnika w terminie do dnia 13.01.2011.
11) Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
12) Szczegółowe zasady i sposób wykonywania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i skarbnik w czasie instruktażu.
13) Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się Skarbnikowi.
14) Częścią integralną niniejszego zarządzenia stanowi instrukcja inwentaryzacyjna.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.