Wersja obowiązująca z dnia
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2012 r.
Informacje dodatkowe:
§ 1.
Dochody budżetu gminy w wysokości 19 416 423 ,92 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 z tego:
dochody bieżące w wysokości 18 085 380,92 zł
dochody majątkowe w wysokości 1 331 043,00 zł
dochody bieżące w wysokości 18 085 380,92 zł
dochody majątkowe w wysokości 1 331 043,00 zł
§ 2.
1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 19 660 116,92 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego:
wydatki bieżące w wysokości 18 551 174,92 zł
wydatki majątkowe w wysokości 1 108 942,00 zł
2.Wydatki inwestycyjne w 2012 roku w wysokości 855 670,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3.Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1 178 283 ,92 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
wydatki bieżące w wysokości 18 551 174,92 zł
wydatki majątkowe w wysokości 1 108 942,00 zł
2.Wydatki inwestycyjne w 2012 roku w wysokości 855 670,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3.Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1 178 283 ,92 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3.
1.Deficyt budżetu gminy w wysokości 243 693,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1)kredytów w kwocie 243 693,00 zł.
1)kredytów w kwocie 243 693,00 zł.
§ 4.
Przychody budżetu w wysokości 1 115 191,00 zł, rozchody w wysokości 871 498,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 243 693,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 871 498,00 zł,
4)wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie - 259 545,00 zł,
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 243 693,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 871 498,00 zł,
4)wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie - 259 545,00 zł,
§ 6.
1.Ustala się dochody w kwocie 35 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 35 000,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2.Ustala się wydatki w kwocie 1.100 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
2.Ustala się wydatki w kwocie 1.100 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7.
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.):
1) dochody w wysokości 18.000,00 zł,
2) wydatki w wysokości 29 000,00 zł
1) dochody w wysokości 18.000,00 zł,
2) wydatki w wysokości 29 000,00 zł
§ 8.
1.Dotacje podmiotowe dla:
1)gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 530 400,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
2.Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 20 000,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.
3.Dotacja na pozostałe wydatki majątkowe realizowane w 2012r. w wysokości 136 772,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 10.
1)gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 530 400,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
2.Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 20 000,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.
3.Dotacja na pozostałe wydatki majątkowe realizowane w 2012r. w wysokości 136 772,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 9.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) rezerwa ogólna w wysokości - 43 400,00 zł
2) rezerwa celowa w wysokości - 45 000,00 zł
z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe - 45 000,00 zł
1) rezerwa ogólna w wysokości - 43 400,00 zł
2) rezerwa celowa w wysokości - 45 000,00 zł
z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe - 45 000,00 zł
§ 10.
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów,
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania zobowiązań:
- z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2)dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej,
- przenoszenia wydatków majątkowych między poszczególnymi zadaniami w danym dziale,
- przesunięcia środków na wynagrodzenia i pochodne w ramach tego samego działu, nie powodujące zwiększenia tych wydatków ogółem,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów,
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania zobowiązań:
- z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2)dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej,
- przenoszenia wydatków majątkowych między poszczególnymi zadaniami w danym dziale,
- przesunięcia środków na wynagrodzenia i pochodne w ramach tego samego działu, nie powodujące zwiększenia tych wydatków ogółem,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11.
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 12.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.