Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie projektu budżetu gminy na 2013 rok

Informacje dodatkowe:

§ 1.
Przyjmuje się projekt budżetu, jak w załącznikach od Nr 1 do Nr 10 do niniejszego zarządzenia wraz z objaśnieniami.
§ 2.
Opracowany i przyjęty projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami przedłożyć:
a) Regionalnej Izbie Obrachunkowej, celem zaopiniowania
b) Radzie Gminy celem podjęcia uchwały budżetowej na 2013r.
§ 3.
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu.
2. Zarządzenie niniejsze  podlega ogłoszeniu w sposób określony w Statucie Gminy.
- Projekt -
UCHWAŁA NR …..
Rady Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia ……….

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2013 r.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.).Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1.
Dochody budżetu gminy w wysokości 22 194 650,49 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1
z tego:
        dochody bieżące w wysokości     18 903 630,49 zł
        dochody majątkowe w wysokości 3 291 020,00 zł
§ 2.
1.    Wydatki budżetu gminy w wysokości 21 544 650,49 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2
z tego:
        wydatki bieżące w wysokości     18 110 485,49 zł
        wydatki majątkowe w wysokości 3 434 165,00 zł

2.    Wydatki inwestycyjne w 2013 roku w wysokości 3 115 278,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.

3.    Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2 899 194,49 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3.
1. Nadwyżka budżetowa gminy wynosi 650.000,00 zł i jest przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
§ 4.
Przychody budżetu w wysokości 0 zł, rozchody w wysokości
650.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5.
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)    finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000,00 zł,

§ 6.
1.    Ustala się dochody w kwocie 36 050,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 35 050,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.    Ustala się wydatki w kwocie 1.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7.
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402
ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.):
1)    dochody w wysokości 15 000,00 zł,
2)     wydatki w wysokości 15 000,00 zł
§ 8.
1.    Dotacje podmiotowe dla:
1)    gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 547 024,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8
2.    Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 604 310,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.
3.    Dotacja na pozostałe wydatki majątkowe realizowane w 2013r. w wysokości 86 887,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 10
§ 9.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) rezerwa ogólna w wysokości        -    40 300,00 zł
2) rezerwa celowa w wysokości        -    48 100,00 zł
 z przeznaczeniem na:   
 a) zarządzanie kryzysowe        - 48 100,00 zł
§ 10.
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania zobowiązań:
2) z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
3) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej,
- przenoszenia wydatków majątkowych między poszczególnymi zadaniami w danym dziale,
- przesunięcia środków na wynagrodzenia i pochodne w ramach tego samego działu, nie powodujące zwiększenia tych wydatków ogółem,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy
§ 11.
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 12.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.