Wersja obowiązująca z dnia
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Informacje dodatkowe:
§ 1.
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
1. Halina SZCZEPAŃSKA – przewodniczący
2. Mariusz MARCISZKIEWICZ – członek
3. Renata BORKOWSKA – członek
w terminie od dnia 03.12.2013r. do dnia 15.01.2014r wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
1. Halina SZCZEPAŃSKA – przewodniczący
2. Mariusz MARCISZKIEWICZ – członek
3. Renata BORKOWSKA – członek
w terminie od dnia 03.12.2013r. do dnia 15.01.2014r wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Powołuję zespoły spisowe do czynności inwentaryzacyjnych majątku Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim zgodnie załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2013r.
Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2013r.
§ 3.
Inwentaryzacja należy objąć następujące składniki majątkowe:
1. Środki trwałe
2. Pozostałe środki trwałe (wyposażenie)
3. Materiały
4. Środki pieniężne
5. Należności i zobowiązania
6. Środki trwałe w budowie
7. Druki ścisłego zarachowania
8. Środki trwałe w budowie
9. Mienie użyczone
1. Środki trwałe
2. Pozostałe środki trwałe (wyposażenie)
3. Materiały
4. Środki pieniężne
5. Należności i zobowiązania
6. Środki trwałe w budowie
7. Druki ścisłego zarachowania
8. Środki trwałe w budowie
9. Mienie użyczone
§ 4.
1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt. 1, 2 i 3 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt.5 przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 7 przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury jeżeli są one dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych § 3 pkt. 6 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
6. Ustala się harmonogram inwentaryzacji wraz z powołanymi członkami komisji spisowych zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt.5 przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 7 przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury jeżeli są one dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych § 3 pkt. 6 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
6. Ustala się harmonogram inwentaryzacji wraz z powołanymi członkami komisji spisowych zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 5.
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w referacie finansowo – księgowym w terminie do dnia 03.12.2013r.
§ 6.
Zobowiązuje komisję do:
1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie.
3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych.
4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji.
5. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego w terminie 5 dnia po zakończeniu spisu.
1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie.
3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych.
4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji.
5. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego w terminie 5 dnia po zakończeniu spisu.
§ 7.
Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8.
Wykonanie zarządzenia powierzam sekretarzowi Gminy.