w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński w 2016 roku
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. 2016. 446 ze zm.) oraz art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (jednolity tekst Dz.U.2016.1047) oraz zarządzenie nr 263/2013 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 28.10.2013 r. w sprawie wprowadzenie instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku oraz zasad odpowiedzialności za powierzone mienie w Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim, zarządzam, co następuje:
§ 1
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej składników majątkowych w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
1. Kinga SUCHOMSKA – przewodniczący
2. Marta ROMAŃCZUK – członek
3. Renata BORKOWSKA – członek
w terminie od dnia 13.12.2016r. do dnia 15.01.2017 r. wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
1. Powołuję zespoły spisowe do czynności inwentaryzacyjnych majątku Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim zgodnie załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
2. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2016r.
§ 3
Inwentaryzacja należy objąć następujące składniki majątkowe:
1) Materiały,
2) Środki pieniężne,
3) Należności i zobowiązania,
4) Druki ścisłego zarachowania,
5) Środki trwałe w budowie,
6) Mienie użyczone,
7) Grunty.
§ 4
1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt 1,4 i 6 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 2 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 3 przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 5 przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury jeżeli są one dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 7 przeprowadzić w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami znajdującymi się w Referacie Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska. Weryfikację przeprowadzą pracownicy prowadzący ewidencję księgową wraz z pracownikami Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska.
6. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald oraz weryfikacji wyznaczam pracowników księgowości.
7. Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.
8. Ustala się harmonogram inwentaryzacji wraz z powołanymi członkami komisji spisowych zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 5
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w referacie księgowości w terminie do dnia 13.12.2016r.
§ 6
Zobowiązuje komisję do:
1) Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
2) Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
3) Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
4) Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
5) Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego w terminie 5 dnia po zakończeniu spisu.
§ 7
Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8
Wykonanie zarządzenia powierzam sekretarzowi Gminy.