w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2017 r.
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. 2016. 446 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214,art. 215, art.222, art.235, art.236, art. 237 , art. 239 , art. 258 ust.1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. 2016.1870) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu gminy w wysokości 28 069 458,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 z tego:
dochody bieżące w wysokości 26 401 646,00 zł
dochody majątkowe w wysokości 1 667 812,00 zł
§ 2.
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 33 315 834,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego:
wydatki bieżące w wysokości 25 781 986,00 zł
wydatki majątkowe w wysokości 7 533 848,00 zł
2. Wydatki inwestycyjne w 2017 roku w wysokości 7 071 278,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1 792 823,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6.
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 3.
1. Deficyt budżetowy gminy wynosi 5 246 376,00 zł i zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków z lat ubiegłych w wysokości 905 123,00 zł oraz pożyczki i kredytu bankowego w wysokości 4 341 253,00 zł.
§ 4.
Przychody budżetu w wysokości 6 409 788,00 zł, rozchody w wysokości 1 163 412,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 5.
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000,00 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 5 246 376,00 zł.
§ 6.
1. Ustala się dochody w kwocie 38 335,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 37 355,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 1.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7.
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust.4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013r. poz.1232):
1) dochody w wysokości 13 000,00 zł,
2) wydatki w wysokości 13 000,00 zł.
§ 8.
Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 490 000,00 zł i wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 490 000,00 zł.
§ 9.
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
§ 10.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) rezerwa ogólna w wysokości - 34 000,00 zł
2) rezerwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne - 50 000,00 zł
3) rezerwa celowa w wysokości - 152 000,00 zł
z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe - 82 000,00 zł
b) zadania realizowane w ramach inicjatywy lokalnej – 70 000,00 zł.
§ 11.
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia wydatków majątkowych między poszczególnymi zadaniami w danym dziale,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
- przesunięcia środków na wynagrodzenia i pochodne w ramach tego samego działu, nie powodujące zwiększenia wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi ogółem,
3) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 12.
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.