Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Gminie Lidzbark Warmiński

Informacje dodatkowe:

ZARZĄDZENIE NR 153/2020

Wójta Gminy Lidzbark Warmiński

 

z dnia 18 lutego 2020 r.

 

w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Gminie Lidzbark Warmiński

 

Na podstawie art. 19  ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
(t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1398 ze zm.) oraz art. 7 ust.1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r
. poz. 506 ze zm.) zarządzam się co następuje:

 

§ 1. 1 .Powołuję Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem”, będący organem pomocniczym Wójta Gminy Lidzbark Warmiński w zapewnieniu wykonywania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego na terenie Gminy Lidzbark Warmiński, w składzie:

  1. Przewodniczący Zespołu – Wójt Gminy
  2. Zastępca Przewodniczącego – Zastępca Wójta Gminy
  3. Członkowie zespołu:
    1. Sekretarz Gminy;
    2. Skarbnik Gminy;
    3. pracownik UG ds. zarządzania kryzysowego, obronnych i OC […];
    4. Kierownik Referatu Budownictwa i Infrastruktury;
    5. Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Nieruchomości;
    6. Kierownik Referatu Funduszy Pomocowych, Oświaty i Promocji;
    7. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej;
    8. Komendant Gminny OSP;
    9. Przedstawiciel Policji – Dzielnicowy, którego teren działania obejmuje teren Gminy Lidzbark Warmiński

2. Pracami Zespołu kieruje Wójt Gminy Lidzbark Warmiński.

3. W zależności od rozwoju sytuacji, Przewodniczący Zespołu, może włączyć do pracy
w Zespole inne osoby nie będące członkami Zespołu spośród pracowników Urzędu Gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych i pomocniczych, a także Państwowej Straży Pożarnej,  Zakładu Opieki Zdrowotnej, Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz przedstawicieli społecznych organizacji ratowniczych.

 

§ 3. Do zadań Zespołu należy:

1. Ocena występujących potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń.

2. Przygotowanie propozycji decyzji i wniosków oraz przedstawienie ich Przewodniczącemu Zespołu do akceptacji.

3. Przygotowanie i przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych
z zagrożeniami.

4. Opiniowanie Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego.

 

 

§ 4. Szczegółowe zadania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego określa regulamin Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego – stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 5. Funkcjonowanie Zespołu finansowane jest z budżetu Gminy.

 

§ 6. Miejscem pracy Zespołu jest budynek Urzędu Gminy w Lidzbarku Warmińskim przy
ul. Krasickiego 1 lub inne miejsce określone przez Przewodniczącego Zespołu.

 

§ 7. Obsługę kancelaryjno – techniczną Zespołu zapewnia pracownik ds. zarządzania kryzysowego, obronnych i OC […] Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński.

 

§ 8. Traci moc zarządzenie nr 60/11 z dnia 28 lipca  2011 r. Wójta Gminy Lidzbark Warmiński w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Lidzbarku Warmińskim.

 

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Załączniki

Treść aktu