w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Gminie Lidzbark Warmiński
Informacje dodatkowe:
ZARZĄDZENIE NR 153/2020
Wójta Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 18 lutego 2020 r.
w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Gminie Lidzbark Warmiński
Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
(t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1398 ze zm.) oraz art. 7 ust.1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm.) zarządzam się co następuje:
§ 1. 1 .Powołuję Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem”, będący organem pomocniczym Wójta Gminy Lidzbark Warmiński w zapewnieniu wykonywania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego na terenie Gminy Lidzbark Warmiński, w składzie:
- Przewodniczący Zespołu – Wójt Gminy
- Zastępca Przewodniczącego – Zastępca Wójta Gminy
- Członkowie zespołu:
- Sekretarz Gminy;
- Skarbnik Gminy;
- pracownik UG ds. zarządzania kryzysowego, obronnych i OC […];
- Kierownik Referatu Budownictwa i Infrastruktury;
- Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Nieruchomości;
- Kierownik Referatu Funduszy Pomocowych, Oświaty i Promocji;
- Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej;
- Komendant Gminny OSP;
- Przedstawiciel Policji – Dzielnicowy, którego teren działania obejmuje teren Gminy Lidzbark Warmiński
2. Pracami Zespołu kieruje Wójt Gminy Lidzbark Warmiński.
3. W zależności od rozwoju sytuacji, Przewodniczący Zespołu, może włączyć do pracy
w Zespole inne osoby nie będące członkami Zespołu spośród pracowników Urzędu Gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych i pomocniczych, a także Państwowej Straży Pożarnej, Zakładu Opieki Zdrowotnej, Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz przedstawicieli społecznych organizacji ratowniczych.
§ 3. Do zadań Zespołu należy:
1. Ocena występujących potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń.
2. Przygotowanie propozycji decyzji i wniosków oraz przedstawienie ich Przewodniczącemu Zespołu do akceptacji.
3. Przygotowanie i przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych
z zagrożeniami.
4. Opiniowanie Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego.
§ 4. Szczegółowe zadania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego określa regulamin Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego – stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Funkcjonowanie Zespołu finansowane jest z budżetu Gminy.
§ 6. Miejscem pracy Zespołu jest budynek Urzędu Gminy w Lidzbarku Warmińskim przy
ul. Krasickiego 1 lub inne miejsce określone przez Przewodniczącego Zespołu.
§ 7. Obsługę kancelaryjno – techniczną Zespołu zapewnia pracownik ds. zarządzania kryzysowego, obronnych i OC […] Urzędu Gminy Lidzbark Warmiński.
§ 8. Traci moc zarządzenie nr 60/11 z dnia 28 lipca 2011 r. Wójta Gminy Lidzbark Warmiński w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Lidzbarku Warmińskim.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.