Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2019 r.

Informacje dodatkowe:

      1. Nr III/13/2018

Rady Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 20 grudnia 2018r.

 

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2019 r.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c”, lit. ,,d” oraz lit. ,,i” ustawy z dnia  8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2018.994 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 216 ust. 2, art.217, art. 218, art. 219 ust. 1 i 2, art. 220 ust.1, art. 222, art. 231 ust 2, art. 235, art. 236 ust. 1-3, ust. 4 pkt 1 oraz ust. 5, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 pkt. 1 i 3, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017.2077 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1.

Dochody budżetu gminy w wysokości  31 444 294,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1

z tego:

                        dochody bieżące w wysokości          27 876 506,00 zł

                        dochody majątkowe w wysokości      3 567 788,00 zł

 

§ 2.

  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 34 631 295,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2

z tego:

                        wydatki bieżące w wysokości         27 694 199,00 zł

                        wydatki majątkowe w wysokości    6 937 096,00 zł

 

  1. Wydatki inwestycyjne w 2019 roku w wysokości 6 774 596,00, zgodnie z załącznikiem nr 3.
  2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 4 991 966,00 zł, zgodnie
    z załącznikiem nr 4.

 

4. Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6.

- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 3.

Deficyt budżetowy gminy wynosi 3 187 001,00 zł i zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

- kredytu bankowego 2 158 889,00 zł,

- wolnych środków    1 028 112,00 zł.

      

 

§ 4.

 

 

Przychody budżetu w wysokości 4 874 261,00 zł, rozchody w wysokości
1 687 260,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

 

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000,00 zł,
  2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie2 158 889,00 zł,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
        w kwocie –   407 260,00 zł.
  4. wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących
         z Unii Europejskiej w kwocie – 571 331,49 zł.

§ 6.

  1. Ustala się dochody w kwocie 40 675,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 39 675,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

  1. Ustala się wydatki w kwocie 1 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust.4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. 2018.799 ze zm.):

  1. dochody w wysokości 13 000,00 zł,
  2.  wydatki w wysokości 13 000,00 zł.

§ 8.

Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 630 000,00 zł i wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 630 000,00 zł.

§ 9

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.

§ 10.

W budżecie tworzy się rezerwy:

1) rezerwa ogólna w wysokości                                       -            46 000,00 zł

2) rezerwa celowa w wysokości                                       -          151 000,00 zł

z przeznaczeniem na:         

             a) zarządzanie kryzysowe                                                            - 86 000,00 zł

             b) zadania realizowane w ramach inicjatywy lokalnej              – 50 000,00 zł

           c) wkład własny do projektów z udziałem Środków Unijnych – 15 000,00 zł

§ 11.

1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:

    1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
    2. finansowanie planowanego deficytu budżetu,
    3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek  kredytów,
    4. wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej.

2. Ponadto upoważnia się Wójta do:

  1. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym
     i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy
     i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  2. dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:

- przenoszenia wydatków majątkowych między poszczególnymi zadaniami w danym 
  dziale,

- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

- przesunięcia środków na wynagrodzenia i pochodne w ramach tego samego działu, nie powodujące zwiększenia wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi ogółem,

 

3) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania
 zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach
 następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których
 wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

 

§ 12.

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

 

§ 13.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. 

Załączniki

Treść aktu