w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2022 r.
Informacje dodatkowe:
UCHWAŁA Nr XXXVI/271/2021
Rady Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 22 grudnia 2021r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2022 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c”, lit. ,,d” oraz lit. ,,i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2021.1372 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 216 ust. 2, art.217, art. 218, art. 219 ust. 1 i 2, art. 220 ust.1, art. 222, art. 231 ust 2, art. 235, art. 236 ust. 1-3, ust. 4 pkt 1 oraz ust. 5, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2021.305 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu gminy w wysokości 32 209 388,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1
z tego:
dochody bieżące w wysokości 26 584 961,00 zł
dochody majątkowe w wysokości 5 624 427,00 zł
§ 2.
- Wydatki budżetu gminy w wysokości 32 381 650,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2
z tego:
wydatki bieżące w wysokości 28 248 052,00 zł
wydatki majątkowe w wysokości 4 133 598,00 zł
- Wydatki inwestycyjne w 2022 roku w wysokości 3 980 723,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 245 487,00 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
5. Dochody i wydatki na zadania związane z realizacją inwestycji ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 3.
Deficyt budżetowy gminy wynosi 172 262,00 zł i zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu wynikającej z rozliczeń z kredytów z lat ubiegłych.
§ 4.
Przychody budżetu w wysokości 4 907 041,00 zł, rozchody w wysokości
4 734 779,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000,00 zł,
§ 6.
- Ustala się dochody w kwocie 35 366,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 34 366,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 1 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7.
1) Ustala się dochody z tytułu opłat o których mowa w art 92 ust.11 ustawy z dn.26.10.1982 r.
o wychowaniu w trzeźwości w przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2021 r. poz.1119)
w wysokości 4 100,00 zł.
2) Dochody o których mowa w ust. 1 przeznacza się na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu zgodnie z art.93 ust.4 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
§ 8
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust.4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2021.1973):
- dochody w wysokości 20 000,00 zł,
- wydatki w wysokości 20 000,00 zł.
§ 9.
Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1 412 000,00 zł i wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 1 474 000,00 zł.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
§ 11.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) rezerwa ogólna w wysokości - 34 500,00 zł
2) rezerwa celowa w wysokości - 165 500,00 zł
z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe - 85 500,00 zł
b) zadania realizowane w ramach inicjatywy lokalnej – 60 000,00 zł
c) wkład własny do projektów z udziałem Środków Unijnych – 20 000,00 zł
§ 12.
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
-
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym
i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy
i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, - dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia wydatków majątkowych między poszczególnymi zadaniami w danym
dziale,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
- przesunięcia środków na wynagrodzenia i pochodne w ramach tego samego działu, nie powodujące zwiększenia wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi ogółem,
- przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania
zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach
następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których
wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
- udzielania pożyczek w maksymalnej kwocie 150 000,00 zł w roku budżetowym.
§ 13.
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 14.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.